Türkçe English Ders Planı Program Yeterlilikleri Ders Planı Rapor
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği
Genel Tanıtım
1
Programın Kısa Geçmişi
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümü (İDÖ), ilk defa, 1997-1998 akademik yılında, İlahiyat Fakültesinde kurularak eğitim-öğretim faaliyetine başlamıştır. 2006-2007 akademik yılında öğretmen yetiştiren bütün bölümlerinin toplandığı Eğitim Fakültesi bünyesine aktarılmış ve bu süreçte programında bazı değişiklikler yapılmıştır. Halen yürürlükte olan program, 2010-2011 öğretim yılında güncellenmiş olan ve ülkemizdeki bütün İDÖ bölümlerinde uygulanmakta olan İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği lisans programıdır. Bölümden 2009-2010 yılında 50, 2010-2011 yılında 60 öğrenci mezun olmuş tamamına yakını ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarına Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni olarak atanmıştır.
2
Verilen Derece
150 kredilik lisans programını başarı ile bitirenlere İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni diploması verilir. Bölüm programı yanı sıra, not ortalaması 2.50’nin üzerinde olan öğrenciler kontenjan dâhilinde İlahiyat Fakültesindeki farklı derslere devam ederek çift anadal diploması alabilir. Yurt Dışı Din Dersi Öğretmenliği yan alan programına katılıp başarılı olan öğrencilere Yurt Dışı Din Dersi Öğretmenliği sertifikası verilir. Ayrıca Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Eğitimi, Türkçe Eğitimi ve Sosyal Bilgiler Eğitimi bölümlerinin yan alan programlarına katılan öğrencilerimize, yan alan dersi sertifikası verilir.
3
Derecenin Düzeyi
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
1-Lise ve dengi okul diplomasına sahip olmak, 2-Yüksek Öğretime Geçiş Sınavında (YGS) başarılı olmak
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Her öğrencinin dönem başında öğrenim harcını yatırarak derslere kayıt yaptırması ve ders kaydının danışman öğretim elemanı tarafından uygun görülerek onaylanması gerekir. Kayıtlar internet aracılığı ile otomasyon sistemi üzerinden bizzat öğrenci tarafından yapılır. Bir üst yarıyıla geçebilmek için Genel Akademik Not Ortalamasının (GANO) en az 1.80 olması gerekir. Başarısız olunan derslerin açıldıkları ilk yarıyılda alınması zorunludur. Alt yarıyıllardaki dersler bırakılarak üst yarıyıllardan ders alınamaz. Öğretmenlik uygulamasına katılabilmek için Sınıf Yönetimi, Özel Öğretim Yöntemleri, Okul Deneyimi gibi bazı dersleri başarmış olmak gerekir.
7
Program Profili
Programın amacı İlköğretim okullarının 4-8. Sınıflarında okutulan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersini yürütecek öğretmenler yetiştirmektir. Bu amaç doğrultusunda hazırlanan program % 47 oranında alan bilgisi, % 27 oranında genel kültür bilgisi ve % 26 oranında öğretmenlik meslek bilgisi derslerinden oluşmaktadır. Derslerin % 12’si seçmeli derslerden oluşmaktadır. Genel kültür dersleri daha çok ilk yarıyıllarda toplanmış olup sonraki yarıyıllarda azalmaktadır. Öğretmen adaylarına pedagojik formasyon kazandırmayı amaçlayan öğretmenlik meslek bilgisi dersleri her yarıyıla yaklaşık oranlarda dağıtılmıştır. Alan bilgisi kazandırmak için Temel İslam Bilimleri, Din Bilimleri, İslam Tarihi ve Sanatına İlişkin dersler uygun bir sıralama ile bütün yarıyıllara yayılmıştır.
8
Program Yeterlilikleri - TYYÇ - TAY İlişkisi
8.1
Program Yeterlikleri
1. Üst düzey düşünme süreçlerine (problem çözme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, karara verme) sahip olmak ve bunu eğitim programına uyarlama yollarını bilmek.
2. Öz eleştiri yapabilmek; yaratıcı, mutlu, sosyal, kendisi ve çevresiyle barışık olabilmek; öğrencilerinin sosyal, bilişsel, dil, duygusal, kültürel, dinî gelişimine ait düzeylerini, öğrenme biçimlerini, güçlü ve zayıf yönlerini, ilgi ve gereksinimlerini bilmek.
3. Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi öğretimine uygun yöntem, teknik, ders materyali geliştirme ve bunları yaratıcı bir şekilde işe koşabilme bilgisine sahip olmak.
4. Alanıyla ilgili dini metinleri ve kavramları anlamak ve yorumlamak.
5. Dinler hakkında bilgi sahibi olmak. Kültürlerarası diyalog ve bir arada yaşama becerisi geliştirmek ve din ile ilgili temel kavramların, farklı din ve inanışların tanınmasına, dindeki anlayış farklılıklarının, benzerliklerinin ve bunların nedenlerinin fark edilmesine rehberlik etmek.
6. Alana ait içerik bilgisini kullanarak öğretim programına uygun planlama yapabilmek ve demokratik bir eğitim-öğretime olanak sağlayan öğrenme ortamlarını düzenleyebilmek.Sınavları ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemleriyle analiz ederek gereksinim duyulduğunda yeniden bilgileri yapılandırmak.
7. Öğrencilerin belirlenen eğitim amaçları doğrultusunda öğrenmeleri ve gelişimlerini ve eğitim amaçlarının hangi oranda gerçekleştirilebildiğini saptamak amacı ile objektif olarak ölçme ve değerlendirme yapmak.
8. Öğrencilerin ahlâk, değer ve bunlarla ilgili temel kavramları tanımalarını sağlayarak onların evrensel ahlâki değerleri kavramalarına rehberlik etmek.
9. Rasyonellik, objektiflik, demokratiklik, özgüveni tam ve özgür iradeli, güvenilir ve saygın olma; sevgi, hoşgörü, anlayışlık vb. ulusal ve evrensel değerleri bilmek ve benimsemek.
10. İslam Tarihi, Coğrafyası, Kültürü, Düşüncesi ve Medeniyeti hakkında bilgi sahibi olmak.
11. Okulun toplumsal işlevini de yerine getirebilmesi amacıyla öğrencilerin ve çevrenin katılımını sağlayarak ders dışı etkinliklerde bulunmak.
12. Kişisel, eğitsel, mesleki gelişimini sürekli olarak izleyerek amaç, süreç ve kazanımlarına ilişkin gerçekçi değerlendirmelerde bulunmak.
13. Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
14. Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek
15. Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek
16. Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak
8.2
TYYÇ - Program Yeterliği İlişkisi
Program Yeterliliği TYYÇ-1 BİLGİ (Kuramsal - Uygulamalı) TYYÇ-2 BECERİ (Bilişsel - Uygulamalı) TYYÇ-3 YETKİNLİK (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme) TYYÇ-4 YETKİNLİK (Öğrenme Yetkinliği) TYYÇ-5 YETKİNLİK (İletişim ve Sosyal Yetkinlik) TYYÇ-6 YETKİNLİK (Alana Özgü Yetkinlik)
1 Üst düzey düşünme süreçlerine (problem çözme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, karara verme) sahip olmak ve bunu eğitim programına uyarlama yollarını bilmek. 1,2
2 Öz eleştiri yapabilmek; yaratıcı, mutlu, sosyal, kendisi ve çevresiyle barışık olabilmek; öğrencilerinin sosyal, bilişsel, dil, duygusal, kültürel, dinî gelişimine ait düzeylerini, öğrenme biçimlerini, güçlü ve zayıf yönlerini, ilgi ve gereksinimlerini bilmek. 1
3 Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi öğretimine uygun yöntem, teknik, ders materyali geliştirme ve bunları yaratıcı bir şekilde işe koşabilme bilgisine sahip olmak. 1 1,2
4 Alanıyla ilgili dini metinleri ve kavramları anlamak ve yorumlamak. 1
5 Dinler hakkında bilgi sahibi olmak. Kültürlerarası diyalog ve bir arada yaşama becerisi geliştirmek ve din ile ilgili temel kavramların, farklı din ve inanışların tanınmasına, dindeki anlayış farklılıklarının, benzerliklerinin ve bunların nedenlerinin fark edilmesine rehberlik etmek. 1,2
6 Alana ait içerik bilgisini kullanarak öğretim programına uygun planlama yapabilmek ve demokratik bir eğitim-öğretime olanak sağlayan öğrenme ortamlarını düzenleyebilmek.Sınavları ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemleriyle analiz ederek gereksinim duyulduğunda yeniden bilgileri yapılandırmak. 1,2,3,4,5
7 Öğrencilerin belirlenen eğitim amaçları doğrultusunda öğrenmeleri ve gelişimlerini ve eğitim amaçlarının hangi oranda gerçekleştirilebildiğini saptamak amacı ile objektif olarak ölçme ve değerlendirme yapmak. 1,2
8 Öğrencilerin ahlâk, değer ve bunlarla ilgili temel kavramları tanımalarını sağlayarak onların evrensel ahlâki değerleri kavramalarına rehberlik etmek. 1,2
9 Rasyonellik, objektiflik, demokratiklik, özgüveni tam ve özgür iradeli, güvenilir ve saygın olma; sevgi, hoşgörü, anlayışlık vb. ulusal ve evrensel değerleri bilmek ve benimsemek. 1,2
10 İslam Tarihi, Coğrafyası, Kültürü, Düşüncesi ve Medeniyeti hakkında bilgi sahibi olmak. 1
11 Okulun toplumsal işlevini de yerine getirebilmesi amacıyla öğrencilerin ve çevrenin katılımını sağlayarak ders dışı etkinliklerde bulunmak. 5,6
12 Kişisel, eğitsel, mesleki gelişimini sürekli olarak izleyerek amaç, süreç ve kazanımlarına ilişkin gerçekçi değerlendirmelerde bulunmak. 4
13 Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak. 6
14 Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek 2
15 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek 1
16 Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak 1,2
8.3
PROGRAM YETERLİLİĞİ - TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) İLİŞKİSİ
Program Yeterliliği TAY-1 BİLGİ (Kuramsal - Uygulamalı) TAY-2 BECERİ (Bilişsel - Uygulamalı) TAY-3 YETKİNLİK (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme) TAY-4 YETKİNLİK (Öğrenme Yetkinliği) TAY-5 YETKİNLİK (İletişim ve Sosyal Yetkinlik) TAY-6 YETKİNLİK (Alana Özgü Yetkinlik)
1 Üst düzey düşünme süreçlerine (problem çözme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, karara verme) sahip olmak ve bunu eğitim programına uyarlama yollarını bilmek. 1
2 Öz eleştiri yapabilmek; yaratıcı, mutlu, sosyal, kendisi ve çevresiyle barışık olabilmek; öğrencilerinin sosyal, bilişsel, dil, duygusal, kültürel, dinî gelişimine ait düzeylerini, öğrenme biçimlerini, güçlü ve zayıf yönlerini, ilgi ve gereksinimlerini bilmek. 4
3 Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi öğretimine uygun yöntem, teknik, ders materyali geliştirme ve bunları yaratıcı bir şekilde işe koşabilme bilgisine sahip olmak. 4 2,4
4 Alanıyla ilgili dini metinleri ve kavramları anlamak ve yorumlamak. 3 3
5 Dinler hakkında bilgi sahibi olmak. Kültürlerarası diyalog ve bir arada yaşama becerisi geliştirmek ve din ile ilgili temel kavramların, farklı din ve inanışların tanınmasına, dindeki anlayış farklılıklarının, benzerliklerinin ve bunların nedenlerinin fark edilmesine rehberlik etmek. 3
6 Alana ait içerik bilgisini kullanarak öğretim programına uygun planlama yapabilmek ve demokratik bir eğitim-öğretime olanak sağlayan öğrenme ortamlarını düzenleyebilmek.Sınavları ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemleriyle analiz ederek gereksinim duyulduğunda yeniden bilgileri yapılandırmak. 2
7 Öğrencilerin belirlenen eğitim amaçları doğrultusunda öğrenmeleri ve gelişimlerini ve eğitim amaçlarının hangi oranda gerçekleştirilebildiğini saptamak amacı ile objektif olarak ölçme ve değerlendirme yapmak. 4
8 Öğrencilerin ahlâk, değer ve bunlarla ilgili temel kavramları tanımalarını sağlayarak onların evrensel ahlâki değerleri kavramalarına rehberlik etmek. 3
9 Rasyonellik, objektiflik, demokratiklik, özgüveni tam ve özgür iradeli, güvenilir ve saygın olma; sevgi, hoşgörü, anlayışlık vb. ulusal ve evrensel değerleri bilmek ve benimsemek. 2
10 İslam Tarihi, Coğrafyası, Kültürü, Düşüncesi ve Medeniyeti hakkında bilgi sahibi olmak. 2
11 Okulun toplumsal işlevini de yerine getirebilmesi amacıyla öğrencilerin ve çevrenin katılımını sağlayarak ders dışı etkinliklerde bulunmak. 2,3
12 Kişisel, eğitsel, mesleki gelişimini sürekli olarak izleyerek amaç, süreç ve kazanımlarına ilişkin gerçekçi değerlendirmelerde bulunmak. 3
13 Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak. 1 6
14 Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek 5 4
15 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek 3 2
16 Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak 3
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Bölümden 2009-2010 akademik yılı ve sonrasında mezun olanlar (2012-2013 öğretim yılında mezun olacaklar dahil) Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Diplomasına sahip oldukları için hem ilköğretim kurumlarına hem de orta öğretim kurumlarına atanabilmişlerdir. Bazı mezunlarımız Diyanet İşleri Başkanlığına bağlı kurumlarda kuruma özel yeterlilik sınavlarını geçerek İmam-Hatip ve Kur’an Kursu öğreticisi olarak atanmış, bazıları özel okullarda çalışmayı tercih etmiştir. Bir mezunumuz da İlahiyat Fakültesinde araştırma görevlisi kadrosuna atanmıştır.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla yüksek lisans ve doktora programlarında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her dersten en az bir ara sınavı ve yarıyıl sınavı yapılır. Yarıyıl sınavına girebilmek için derslerin teorik kısımlarına % 70, uygulamalı kısımlarına % 80 oranında devam etmiş olmak gerekir. Ara sınavlar dönemin 8. Haftasında, yarıyıl sonu sınavı dönemin bitiminde birkaç günlük aradan sonra yapılır. Yarıyıl sonu sınavının başarı notuna etkisi % 50’dir. Ara sınav yanında ödev notu da verilebilir. Bunların başarı notuna etkisi her dönem başında Fakülte kurulunda karara bağlanır. Ölçme ve değerlendirmede Bağıl Değerlendirme Sistemi (BDS) uygulanır. BDS parametreleri Fakülte’nin önerisiyle her öğretim yılında üniversite senatosunda belirlenir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genelağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
12
Mezuniyet Koşulları
Programdan mezun olup diploma alabilmek için, öğrencinin; 1-Programdaki bütün derslerin teorik ve uygulamalı kısımlarına devam edip sınavlarda başarılı olması (dersin harf notunun en az DD olması), 2-Mezun olabilmek için öğrencinin Genel Akademik Not Ortalamasının (GANO) en az 2.00 olması gerekir.
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Program (Bölüm) Başkanı: Prof. Dr. M. Akif Kılavuz
İletişim: +90 2242960411 makilavuz@uludag.edu.tr
Bologna Koordinatörü: Doç Dr. Bülent Şenay, İletişim: +90 224 2940983 /
bshanay@uludag.edu.tr
Head of Department:
Program (Bölüm) Başkanı: Prof. Dr. M. Akif Kılavuz
İletişim: +90 2242960411 makilavuz@uludag.edu.tr
Bologna Coordinator:
Assoc. Prof. Dr. Bülent Şenay, Tel: +90 224 2940983 /
Email: bshanay@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Alan bilgisi dersleri bölüm öğretim elemanları ve İlahiyat Fakültesi öğretim elemanlarınca, öğretmenlik meslek bilgisi dersleri Eğitim Bilimleri Bölümü öğretim elemanlarınca, genel kültür dersleri diğer birimlerdeki öğretim elemanları tarafından verilmektedir. Derslerin tamamı alanında uzman öğretim elemanlarınca verilmektedir. Bölümün daimi kadrolu öğretim elemanı sayısı üçtür.
Başarılı öğrenciler ikinci sınıftan itibaren bir üst yarıyıldan 6 saate kadar fazladan ders alabilir. Yaz okulunda da 10 krediye kadar ders alınarak bir iki dönem daha erken mezun olunabilir.
Bölümden diğer üniversitelerdeki İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümlerine yatay geçiş yapılabilmekte ve yatay geçişle öğrenci kabul edilmektedir. Anlaşmalı üniversiteler arasında Farabi öğrenci değişim programı işletilmektedir.
Ders saatleri dışında öğrenciler, Fakülte ve üniversitemiz konferans salonlarında düzenlenen konferans, panel, seminer vb. etkinliklere katılabilir.
Üniversite kütüphanesi bölümümüze yakın bir mesafede bulunmaktadır. İlahiyat fakültesi kütüphanesinden de yararlanmak mümkündür.
Ayrıca bölüm öğrencileri tarafından gezi, kültürel faaliyetler vb. etkinlikler yapılmaktadır.
16
1. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
EBB1003 EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Zorunlu 3 0 0 4
İDÖ1001 TEMEL DİNİ BİLGİLER I Zorunlu 3 0 0 4
İDÖ1003 ARAPÇA I Zorunlu 1 2 0 4
İDÖ1005 PSİKOLOJİYE GİRİŞ Zorunlu 2 0 0 4
İDÖ1007 KURAN OKUMA BİLGİ VE BECERİSİ I Zorunlu 1 2 0 3
İDÖ1009 HAZRETİ MUHAMMEDİN HAYATI Zorunlu 2 0 0 4
ATA101 ATATÜRK İLKELERİ VE DEVRİM TARİHİ I Zorunlu 2 0 0 2
TUD101 TÜRKÇE I YAZILI ANLATIM Zorunlu 2 0 0 2
YAD101 YABANCI DİL (İNGİLİZCE) Zorunlu 3 0 0 3
Toplam 30
2. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
EBB1004 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ Zorunlu 3 0 0 4
İDÖ1002 TEMEL DİNİ BİLGİLER II Zorunlu 3 0 0 5
İDÖ1004 ARAPÇA II Zorunlu 1 2 0 5
İDÖ1006 SOSYOLOJİYE GİRİŞ Zorunlu 2 0 0 4
İDÖ1008 İSLAM TARİHİ Zorunlu 2 0 0 5
ATA102 ATATÜRK İLKELERİ VE DEVRİM TARİHİ II Zorunlu 2 0 0 2
TUD102 TÜRKÇE II SÖZLÜ ANLATIM Zorunlu 2 0 0 2
YAD102 YABANCI DİL (İNGİLİZCE) Zorunlu 3 0 0 3
Toplam 30
3. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
BIL2051 BİLGİSAYAR I Zorunlu 2 2 0 3
EBB2003 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Zorunlu 3 0 0 4
İDÖ2001 DİN PSİKOLOJİSİ Zorunlu 2 0 0 4
İDÖ2003 KURAN OKUMA BİLGİ VE BECERİSİ II Zorunlu 1 2 0 3
İDÖ2005 ARAPÇA III Zorunlu 1 2 0 3
İDÖ2007 FELSEFEYE GİRİŞ Zorunlu 2 0 0 2
İDÖ2009 HZ.MUHAMMED'İN HADİSLERİ VE ÖĞRETİLERİ Zorunlu 2 0 0 3
ATA203 ATATÜRK İLKELERİ VE DEVRİM TARİHİ III(NUTUK) Zorunlu 2 0 0 2
Seçmeli dersler için tıklayınız. 6
Toplam 30
4. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
BIL2052 BİLGİSAYAR II Zorunlu 2 2 0 3
EBB2004 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIM Zorunlu 2 2 0 5
İDÖ2002 DİN SOSYOLOJİSİ Zorunlu 2 0 0 3
İDÖ2004 ARAPÇA IV Zorunlu 1 2 0 4
İDÖ2006 İSLAMDA SANAT VE ESTETİK Zorunlu 2 0 0 3
İDÖ2008 İSLAMİ TÜRK EDEBİYATI Zorunlu 2 0 0 3
İDÖ2010 TEFSİR Zorunlu 2 0 0 4
İDÖ2012 TÜRK EĞİTİM TARİHİ Zorunlu 2 0 0 2
Seçmeli dersler için tıklayınız. 3
Toplam 30
5. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
EBB3005 SINIF YÖNETİMİ Zorunlu 2 0 0 3
İDÖ3001 AHLAK FELSEFESİ Zorunlu 2 0 0 4
İDÖ3003 KELAM Zorunlu 2 0 0 4
İDÖ3005 KURAN OKUMA BİLGİ VE BECERİSİ III Zorunlu 1 2 0 5
İDÖ3007 MEDYA VE İLETİŞİM Zorunlu 2 0 0 4
İDÖ3009 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI Zorunlu 1 2 0 4
Seçmeli dersler için tıklayınız. 6
Toplam 30
6. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
EBB3004 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I Zorunlu 2 2 0 5
EBB3006 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Zorunlu 3 0 0 4
İDÖ3002 AHLAK VE DEĞERLER EĞİTİMİ Zorunlu 2 0 0 4
İDÖ3004 DİNİ MUSİKİ Zorunlu 2 0 0 3
İDÖ3006 DİN FELSEFESİ Zorunlu 2 0 0 4
İDÖ3008 MEZHEPLER TARİHİ Zorunlu 2 0 0 4
İDÖ3010 YAŞAYAN DÜNYA DİNLERİ Zorunlu 2 0 0 3
Seçmeli dersler için tıklayınız. 3
Toplam 30
7. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
EBB4001 OKUL DENEYİMİ Zorunlu 1 4 0 5
EBB4003 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II Zorunlu 2 2 0 5
EBB4005 REHBERLİK Zorunlu 3 0 0 4
İDÖ4001 DİN EĞİTİMİ Zorunlu 2 0 0 5
İDÖ4003 BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Zorunlu 2 0 0 4
İDÖ4005 ÖZEL EĞİTİM Zorunlu 2 0 0 3
Seçmeli dersler için tıklayınız. 4
Toplam 30
8. Yarıyıl Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
EBB4004 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI Zorunlu 2 6 0 8
EBB4004 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Zorunlu 2 0 0 3
İDÖ4002 KURANDA ANA TEMALAR Zorunlu 2 0 0 5
İDÖ4004 KÜLTÜRLER ARASI DİN ÖĞRETİMİ Zorunlu 2 0 0 4
İDÖ4006 OSMANLI TÜRKÇESİ Zorunlu 2 0 0 4
Seçmeli dersler için tıklayınız. 6
Toplam 30
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
İDÖ2101 GÜNÜMÜZ İSLAM ÜLKELERİ Seçmeli 2 0 0 3
İDÖ2105 TÜRK DİN BİLGİNLERİ Seçmeli 2 0 0 3
İDÖ2107 HZ. MUHAMMED'E ÇAĞDAŞ VE EVRENSEL YAKLAŞIMLAR Seçmeli 2 0 0 3
İDÖ2203 TÜRK DÜŞÜNCE TARİHİ Seçmeli 2 0 0 3
İDÖ2205 TÜRK TARİHİ VE KÜLTÜRÜ Seçmeli 2 0 0 3
İDÖ2207 SOSYAL PSİKOLOJİ Seçmeli 2 0 0 3
4. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
İDÖ2104 İSLAMDA MİSTİK DÜŞÜNCE YAKLAŞIMLARI Seçmeli 2 0 0 3
İDÖ2106 İSLAMDA BİLİM TARİHİ Seçmeli 2 0 0 3
İDÖ2108 TÜRK KÜLTÜRÜNDE HADİS Seçmeli 2 0 0 3
5. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
EBD3103 TÜRKİYE'DE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME Seçmeli 2 0 0 3
EBD3105 GRUP ÇALIŞMASI VE GRUPLA ÇALIŞMA TEKN. Seçmeli 2 0 0 3
EBD3107 GÜDÜLENME VE ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Seçmeli 2 0 0 3
İDÖ3203 TÜRK TASAVVUF EDEBİYATI Seçmeli 2 0 0 3
İDÖ3205 OSMANLILARDA KENT KÜLTÜRÜ Seçmeli 2 0 0 3
İDÖ3207 DİN VE KÜLTÜR Seçmeli 2 0 0 3
İDÖ3209 MEDYA ARAPÇASI Seçmeli 2 0 0 3
6. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
İDÖ3204 GÜNCEL DİNİ KONULAR Seçmeli 2 0 0 3
İDÖ3206 KURAN'A ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR Seçmeli 2 0 0 3
İDÖ3208 DİNLER ARASI DİYALOG Seçmeli 2 0 0 3
7. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
İDÖ4103 ÇAĞDAŞ İSLAM DÜŞÜNÜRLERİ Seçmeli 2 0 0 4
İDÖ4105 KLASİK FIKIH METİNLERİ Seçmeli 2 0 0 4
İDÖ4107 FIKIH MEZHEPLERİNİN OLUŞUMU Seçmeli 2 0 0 4
8. Yarıyıl Seçmeli Dersleri
Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü T1 U2 L3 AKTS
İDÖ4102 HADİS VE SÜNNETTE ÇAĞDAŞ YORUMLAR Seçmeli 2 0 0 3
İDÖ4106 GÜZEL KUR'AN OKUMA Seçmeli 2 0 0 3
İDÖ4108 TÜRK SÜSLEME SANATLARI Seçmeli 2 0 0 3
ILD4022 GÜNÜMÜZ TASAVVUF HAREKETLERİ Seçmeli 2 0 0 3
İDÖ4204 GÜNÜMÜZ İSLAM DÜNYASINDA DİNİ AKIMLAR Seçmeli 2 0 0 3
İDÖ4206 GÜNÜMÜZ FIKIH PROBLEMLERİ Seçmeli 2 0 0 3
İDÖ4210 ALEVİLİK-BEKTAŞİLİK Seçmeli 2 0 0 3
T1: Teori U2: Uygulama L3: Laboratuvar
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr