Sigortacılık Programı, İktisadi ve İdari Programlar Bölümü altında, 2006-2007 yılı Eğitim Öğretim döneminde açılmıştır. Programın adı, 2009-2010 yılı Eğitim Öğretim Döneminde, 2547 sayılı Kanunda yapılan değişiklikle, ISCED 343 kodla Finans, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü altında "Bankacılık ve Sigortacılık" olarak değiştirilmiştir.
2
Verilen Derece
Öğrenci, 120 AKTS/ECTS kredisini tamamlayarak programı başarılı bir şekilde tamamlayıp, program yeterlilikleri ni sağladığında, Ön Lisans derecesine sahip olur.
3
Derecenin Düzeyi
Ön Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması gerekmekle birlikte tüm kabul ve kayıt koşulları YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Bankacılık ve Sigortacılık Programından ön lisans derecesi elde edebilmek için, öğrencinin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir. Ayrıca 30 iş günlük "Yaz Stajı" da başarı ile tamamlanmış olmalıdır.
7
Program Profili
Programın amacı, ülkemizin finansal sistemi içinde büyük yer tutan bankacılık ve sigortacılık sektörlerinde çalışacak, nitelikli “Meslek Elemanı” yetiştirmektir. Bankacılık ve Sigortacılık programı, ön lisans düzeyinde, iki yıl süreli, teorik ve işyeri uygulamasına dayalı pratik eğitim vermektedir. Eğitim dili Türkçedir. Programa 30 öğrenci alınmaktadır. Öğrencilerimiz ikinci sınıfta haftanın en az iki günü, banka ve sigorta işletmelerinde “İşyeri Eğitimine” gidebilmektedirler. Ayrıca mezun olabilmeleri için 30 iş günlük “Yaz Stajı”nı başarıyla yapma zorunluluğu vardır.
8
Program Yeterlilikleri - TYYÇ - TAY İlişkisi
8.1
Program Yeterlikleri
1.
Bankacılık ve Sigortacılık konusunda ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2.
İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
3.
Bankacılık ve Sigortacılık mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder ve etkin bir şekilde kullanır.
4.
Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili teknolojik ekipmanları ve bilişim teknolojilerini (yazılım, program, vb.) etkin kullanır.
5.
Bankacılık ve Sigortacılık mesleğine ilişkin problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve çözüm sunabilme becerisine sahip olur
6.
Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini Türk dilini kullanarak yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin bir şekilde sunar ve anlaşılır bir şekilde ifade eder
7.
Bankacılık ve Sigortacılık alanında karşılaşılan ve/veya öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır
8.
Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahip olur
9.
Bankacılık ve Sigortacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamasında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur.
10.
Bir yabancı dili kullanarak Bankacılık ve Sigortacılık alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11.
Bankacılık ve sigortacılık kavramlarını ve ilgili mevzuatı açıklar, sektöre yön veren kuruluşları tanır.
12.
Bankacılık ve sigortacılıktaki temel düzeydeki faaliyetleri gerçekleştirir, etkili iletişim kurar ve dijital araçları kullanır.
13.
Bankacılık ve sigortacılığa dair temel verileri yorumlar, riskleri tanır, sorunları tanımlar ve çözüm önerisi getirir.
14.
Mal, hizmet ve hayat sigortaları poliçelerini açıklar ve düzenler.
8.2
TYYÇ - Program Yeterliği İlişkisi
Program Yeterliliği
TYYÇ-1 BİLGİ (Kuramsal - Uygulamalı)
TYYÇ-2 BECERİ (Bilişsel - Uygulamalı)
TYYÇ-3 YETKİNLİK (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme)
TYYÇ-4 YETKİNLİK (Öğrenme Yetkinliği)
TYYÇ-5 YETKİNLİK (İletişim ve Sosyal Yetkinlik)
TYYÇ-6 YETKİNLİK (Alana Özgü Yetkinlik)
1
Bankacılık ve Sigortacılık konusunda ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
1
1,2
1,2
4
1,2
2
İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
1
1,2
1,2,3
1,2,3
1,2,4
1,2
3
Bankacılık ve Sigortacılık mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder ve etkin bir şekilde kullanır.
1
1,2
1,2,3
1,2,3
1,2,4
1,2
4
Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili teknolojik ekipmanları ve bilişim teknolojilerini (yazılım, program, vb.) etkin kullanır.
1
1,2
1,2,3
1,2,3
1,2,4
1,2
5
Bankacılık ve Sigortacılık mesleğine ilişkin problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve çözüm sunabilme becerisine sahip olur
1
1,2
1,2,3
1,2,3
1,2,4
1
6
Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini Türk dilini kullanarak yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin bir şekilde sunar ve anlaşılır bir şekilde ifade eder
1
1,2
1.2.3
1,2,3
1,2,4
1,2
7
Bankacılık ve Sigortacılık alanında karşılaşılan ve/veya öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır
1
1,2
1,2,3
1,2,3
1,2,4
1,2
8
Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahip olur
1
1,2
1,2,3
1,2,3
1,2,4
1,2
9
Bankacılık ve Sigortacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamasında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur.
1
1,2
1,2,3
1,2,3
1,2,4
1,2
10
Bir yabancı dili kullanarak Bankacılık ve Sigortacılık alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
1
1,2
1,2,3
1,2,3
1,2,4
1,2
11
Bankacılık ve sigortacılık kavramlarını ve ilgili mevzuatı açıklar, sektöre yön veren kuruluşları tanır.
1,2,4
12
Bankacılık ve sigortacılıktaki temel düzeydeki faaliyetleri gerçekleştirir, etkili iletişim kurar ve dijital araçları kullanır.
1
1,2
1,2,3
1,2,3
1,2,4
1,2
13
Bankacılık ve sigortacılığa dair temel verileri yorumlar, riskleri tanır, sorunları tanımlar ve çözüm önerisi getirir.
1
1,2
1,2,3
1,2
14
Mal, hizmet ve hayat sigortaları poliçelerini açıklar ve düzenler.
1
1,2
1,2,4
1
8.3
PROGRAM YETERLİLİĞİ - TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) İLİŞKİSİ
Program Yeterliliği
TAY-1 BİLGİ (Kuramsal - Uygulamalı)
TAY-2 BECERİ (Bilişsel - Uygulamalı)
TAY-3 YETKİNLİK (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme)
TAY-4 YETKİNLİK (Öğrenme Yetkinliği)
TAY-5 YETKİNLİK (İletişim ve Sosyal Yetkinlik)
TAY-6 YETKİNLİK (Alana Özgü Yetkinlik)
1
Bankacılık ve Sigortacılık konusunda ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
1
1,2
1,2
1,2,3
1,2,4
1,2,3
2
İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
1
1,2
1,2
1,2,3
1,2,4
1,2,3
3
Bankacılık ve Sigortacılık mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder ve etkin bir şekilde kullanır.
1
1,2
1,2
1,2,3
1,2,4
1,2,3
4
Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili teknolojik ekipmanları ve bilişim teknolojilerini (yazılım, program, vb.) etkin kullanır.
1
1,2
1,2
1,2,3
1,2,4
1,2,3
5
Bankacılık ve Sigortacılık mesleğine ilişkin problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve çözüm sunabilme becerisine sahip olur
1
1,2
1,2
1,2,3
1,2,4
1,2,3,
6
Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini Türk dilini kullanarak yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin bir şekilde sunar ve anlaşılır bir şekilde ifade eder
1
1,2
1,2
1,2,3
1,2,4
1,2,3
7
Bankacılık ve Sigortacılık alanında karşılaşılan ve/veya öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır
1
1,2
1,2
1,2,3
1,2,4
1,2,3
8
Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahip olur
1
1,2
1,2
1,2,3
1,2,4
1,2,3
9
Bankacılık ve Sigortacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamasında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur.
1
1,2
1,2
1,2,3
1,2,4
1,2,3
10
Bir yabancı dili kullanarak Bankacılık ve Sigortacılık alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
1
1,2
1,2
1,2,3
1,2,4
1,2,3
11
Bankacılık ve sigortacılık kavramlarını ve ilgili mevzuatı açıklar, sektöre yön veren kuruluşları tanır.
1,4
12
Bankacılık ve sigortacılıktaki temel düzeydeki faaliyetleri gerçekleştirir, etkili iletişim kurar ve dijital araçları kullanır.
1
1,2
1,2
1,2,3
1,2,4
1,2,3
13
Bankacılık ve sigortacılığa dair temel verileri yorumlar, riskleri tanır, sorunları tanımlar ve çözüm önerisi getirir.
1
1,2
14
Mal, hizmet ve hayat sigortaları poliçelerini açıklar ve düzenler.
1
1,2
1,2,3
1,2,4
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlarımızın çalıştıkları iş alanları;
-Bankaların genel müdürlükleri, bölge müdürlükleri ve şubeleri,
-Sigorta şirketlerinin genel müdürlükleri ve bölge müdürlükleri,
-Sigorta şirketlerinin pazarlama kanalları olan, sigorta acenteliği ve sigorta broker ofisleri,
-Bireysel emeklilik şirketlerinin genel müdürlükleri ve bölge müdürlükleri,
-Sigorta eksperl ofisleri,
-Para ve sermaye piyasalarında faaliyet gösteren aracı kurum, leasing ve factoring firmalarıdır.
Ayrıca yasal mevzuatın koşullarını yerine getirerek sigorta acenteliği ve sigorta eksperliği yapabilirler/ yapmaktadırlar.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
İki yıllık ön lisans öğretimini başarı ile tamamlayanlar, isterlerse Dikey Geçiş Sınavına (DGS) girip başarılı olurlarsa, kendi alanlarına uygun, dört yıllık lisans programlarına kayıt yaptırabilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Başarılı sayılabilmesi için, ilgili dersten aldığı notların ortalamasının en az 50 olması gerekir. Bir dersten AA, BA,BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
12
Mezuniyet Koşulları
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve 30 iş günlük “Yaz Stajı”nı başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
13
Çalışma Şekli
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Keles MYO - Bankacılık ve Sigortacılık Program Başkanı Öğr.Gör.Anıl DEMİREL anildemirel@uludag.edu.tr Dahili:62310 Öğr.Gör.Hasan KARAHAN hkarahan@uludag.edu.tr Dahili:62323 Öğr.Gör.İrfan KADIOĞLU irfankadioglu@uludag.edu.tr Dahili:62318 Adres: Cuma mah. Mehmet Akif Orhan cad. No:37 Bursa Uludağ Üniversitesi Keles Yerleşkesi Tel:+90 224 861 34 25 Faks:+90 224 861 34 21 Keles MYO Mail: kelesmyo@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Programda kadrolu öğretim görevlisi 3 kişidir.Bunların dışında, yüksekokuldaki diğer öğretim elemanlarından, her dönem dersler için yararlanılmaktadır. Yüksekokulumuzda kadrolu olarak toplam 8 öğretim elemanı görev yapmaktadır. Yüksekokulda bulunan konferans salonu, kütüphane, internet bağlantılı bilgisayar laboratuarı ve teknolojik donanıma sahip (projeksiyon, akıllı tahta, internet bağlantısı) sahip sınıflarda eğitim verilmektedir. Ayrıca, bankacılık ve sigortacılık sektörlerinin temsilcileri tarafından, bilgi ve deneyimlerinin paylaşıldığı seminerler yapılmaktadır.Ayrıca yılda bir kez, bazı tesislere teknik gezi düzenlenmektedir.