YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihini öğrenme, temel değerlerinin kavranması ve bunların güncel olaylarla ilişkilendirilmesini sağlama |
1,2 |
1,3 |
Bir turu planlama, uygulama ve denetleme |
1,2 |
1,2,3 |
Eğitim dili olan Türkçede kendini doğru ifade edebilme ve bilgilerini aktarma |
|
1,3 |
Ekonominin temel prensiplerini kavrama ve bunların turizmle ilişkilerini kurma |
1,2 |
1,3 |
Farklı kültürleri tanıma, anlama ve farklı kültürlerle iletişim kurma |
1,2 |
1,2,3 |
İngilizce dilini mesleki anlamda rahat kullanabiliyor olma |
1,2 |
1,3 |
Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilme ve uygulama |
1,2 |
1,2,3 |
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olma |
1,2 |
1,2,3 |
Türkiye ve çevresinin mitolojik değerlerini bilmek ve bunları aktarma kabiliyeti kazanma |
1,2 |
1,2,3 |
Türkiye ve dünya coğrafyasında yaşayan farklı dinlerin temel prensiplerini kavrama ve anlatabilme yeteneği kazanma |
1,2 |
1,2,3 |
Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olma, analiz etme ve yorumlama |
1,2 |
1,3 |
Türkiye’nin Arkeolojik değerlerini, sorunlarını ve bunların güncel olaylarla ilişkilendirilmesini sağlamak |
1,2 |
1,2,3 |
Türkiye’nin Coğrafik değerlerini, sorunlarını ve bunların güncel olaylarla ilişkilendirilmesini sağlamak |
1,2 |
1,2,3 |
Türkiye’nin sahip olduğu somut ve somut olmayan kültürel mirası koruma bilincini oluşturabilme ve müzecilik konusundaki olumlu ve olumsuz örnekleri fark edebilme. |
1,2 |
1,2,3 |
Türkiye’nin Sanat Tarihi açısından önem taşıyan değerlerini, sorunlarını ve bunların güncel olaylarla ilişkilendirilmesini sağlamak |
1,2 |
1,2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 3-Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihini öğrenme, temel değerlerinin kavranması ve bunların güncel olaylarla ilişkilendirilmesini sağlama |
1 |
1,2,3 |
Bir turu planlama, uygulama ve denetleme |
1,2,3 |
1,2,3 |
Eğitim dili olan Türkçede kendini doğru ifade edebilme ve bilgilerini aktarma |
|
1,2,3 |
Ekonominin temel prensiplerini kavrama ve bunların turizmle ilişkilerini kurma |
1 |
1,2,3 |
Farklı kültürleri tanıma, anlama ve farklı kültürlerle iletişim kurma |
1,2 |
1,2,3 |
İngilizce dilini mesleki anlamda rahat kullanabiliyor olma |
1,2,3 |
1,2,3 |
Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilme ve uygulama |
1,2,3 |
1,2,3 |
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olma |
1,2,3 |
1,2,3 |
Türkiye ve çevresinin mitolojik değerlerini bilmek ve bunları aktarma kabiliyeti kazanma |
1,2 |
1,2,3 |
Türkiye ve dünya coğrafyasında yaşayan farklı dinlerin temel prensiplerini kavrama ve anlatabilme yeteneği kazanma |
1,2 |
1,2,3 |
Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olma, analiz etme ve yorumlama |
1,2,3 |
1,2,3 |
Türkiye’nin Arkeolojik değerlerini, sorunlarını ve bunların güncel olaylarla ilişkilendirilmesini sağlamak |
1,2 |
1,2,3 |
Türkiye’nin Coğrafik değerlerini, sorunlarını ve bunların güncel olaylarla ilişkilendirilmesini sağlamak |
1,2,3 |
1,2,3 |
Türkiye’nin sahip olduğu somut ve somut olmayan kültürel mirası koruma bilincini oluşturabilme ve müzecilik konusundaki olumlu ve olumsuz örnekleri fark edebilme. |
1,2,3 |
1,2,3 |
Türkiye’nin Sanat Tarihi açısından önem taşıyan değerlerini, sorunlarını ve bunların güncel olaylarla ilişkilendirilmesini sağlamak |
1,2 |
1,2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
1-Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip halinde gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde araştırır. 2-Alanı ve ilgili alt dallarda yapılacak çok üyeli grup araştırmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir. 3-Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranmak, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihini öğrenme, temel değerlerinin kavranması ve bunların güncel olaylarla ilişkilendirilmesini sağlama |
1,2 |
1,2,3,4 |
Bir turu planlama, uygulama ve denetleme |
1,2 |
1,2,3 |
Eğitim dili olan Türkçede kendini doğru ifade edebilme ve bilgilerini aktarma |
|
1,2,3 |
Ekonominin temel prensiplerini kavrama ve bunların turizmle ilişkilerini kurma |
1,2 |
1,2,3,4 |
Farklı kültürleri tanıma, anlama ve farklı kültürlerle iletişim kurma |
1,2 |
1,2,3,4 |
İngilizce dilini mesleki anlamda rahat kullanabiliyor olma |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilme ve uygulama |
1,2 |
1,2,3 |
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olma |
1,2 |
1,2,3 |
Türkiye ve çevresinin mitolojik değerlerini bilmek ve bunları aktarma kabiliyeti kazanma |
1,2 |
1,2,3 |
Türkiye ve dünya coğrafyasında yaşayan farklı dinlerin temel prensiplerini kavrama ve anlatabilme yeteneği kazanma |
1,2 |
1,2,3 |
Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olma, analiz etme ve yorumlama |
1,2 |
1,2,3,5 |
Türkiye’nin Arkeolojik değerlerini, sorunlarını ve bunların güncel olaylarla ilişkilendirilmesini sağlamak |
1,2 |
1,2,3 |
Türkiye’nin Coğrafik değerlerini, sorunlarını ve bunların güncel olaylarla ilişkilendirilmesini sağlamak |
1,2 |
1,2,3 |
Türkiye’nin sahip olduğu somut ve somut olmayan kültürel mirası koruma bilincini oluşturabilme ve müzecilik konusundaki olumlu ve olumsuz örnekleri fark edebilme. |
1,2 |
1,2,3 |
Türkiye’nin Sanat Tarihi açısından önem taşıyan değerlerini, sorunlarını ve bunların güncel olaylarla ilişkilendirilmesini sağlamak |
1,2 |
1,2,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. 2-Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. 3-İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. 4-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 5-Alanının gerektirdiği ölçüde Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihini öğrenme, temel değerlerinin kavranması ve bunların güncel olaylarla ilişkilendirilmesini sağlama |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Bir turu planlama, uygulama ve denetleme |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Eğitim dili olan Türkçede kendini doğru ifade edebilme ve bilgilerini aktarma |
|
1,2,3,4 |
Ekonominin temel prensiplerini kavrama ve bunların turizmle ilişkilerini kurma |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Farklı kültürleri tanıma, anlama ve farklı kültürlerle iletişim kurma |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
İngilizce dilini mesleki anlamda rahat kullanabiliyor olma |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilme ve uygulama |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olma |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Türkiye ve çevresinin mitolojik değerlerini bilmek ve bunları aktarma kabiliyeti kazanma |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Türkiye ve dünya coğrafyasında yaşayan farklı dinlerin temel prensiplerini kavrama ve anlatabilme yeteneği kazanma |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olma, analiz etme ve yorumlama |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Türkiye’nin Arkeolojik değerlerini, sorunlarını ve bunların güncel olaylarla ilişkilendirilmesini sağlamak |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Türkiye’nin Coğrafik değerlerini, sorunlarını ve bunların güncel olaylarla ilişkilendirilmesini sağlamak |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Türkiye’nin sahip olduğu somut ve somut olmayan kültürel mirası koruma bilincini oluşturabilme ve müzecilik konusundaki olumlu ve olumsuz örnekleri fark edebilme. |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
Türkiye’nin Sanat Tarihi açısından önem taşıyan değerlerini, sorunlarını ve bunların güncel olaylarla ilişkilendirilmesini sağlamak |
1,2,3 |
1,2,3,4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. 2- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
1-Gerek kendi başına gerekse de grup içinde öğrenebilme yetkinliğine sahiptir. 2-Neyi nasıl öğreneceğini gösterir. 3-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. 4-Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. |
|