Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ
1 Dersin Adı: SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ
2 Dersin Kodu: SIN3302
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Dr. YILMAZ GÜLCAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr.Gör.Dr.Yılmaz GÜLCAN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: haticecaglar@uludag.edu.tr
0 224 294 22 88
U.Ü.Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ABD
Görükle Yerleşkesi/ Nilüfer-BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Sınıf öğretmeni adaylarına, ilköğretim Sosyal Bilgiler dersinin amaçlarını ve önemini kavratmak; yapılandırıcı yaklaşım doğrultusunda 2005 Sosyal Bilgiler Programında yer alan bilgi, beceri ve değerlerin kazandırılmasında kullanılacak strateji, yöntem ve teknikler ile ölçme değerlendirme süreçlerini kuramsal ve uygulamalı etkinliklerle kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bireyin vatandaş olarak içinde yaşadığı topluma uyumu için Sosyal Bilgiler dersinin önemini kavrayabilme ;
2 Öğrencilerin gelişim özellikleri ve bireysel öğrenme farklılıklarını Sosyal Bilgiler dersine uyarlayabilme;
3 İlköğretim 2005 Sosyal Bilgiler programını uygulayabilme;
4 2005 Programının içerik ve ölçütlerinden ders planlarında yararlanabilme;
5 Bilgi, beceri ve değer öğretiminde yaratıcı etkinlikler geliştirebilme;
6 Sosyal Bilgiler dersi planında uygulanabilecek öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygulayabilme;
7 Sosyal Bilgiler dersi kapsamında çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanabilme;
8 Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanacağı araç-gereçleri kullanma becerisi geliştirebilme. Kendi gereksinim duyacağı basit araç gereçleri tasarlayabilme ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Sosyal Bilgiler Öğretimine Genel Bakış
2 Sosyal Bilgiler ve Sosyal Bilgiler Öğretimi
3 2005 Sosyal Bilgiler Programı Sosyal Bilgiler ve Yapılandırmacılık
4 Sosyal Bilgiler Öğretiminde, Etkinlikleri Planlama Kullanılan Strateji, Yöntem ve Teknikler
5 Sosyal Bilgiler Öğretiminde, Etkinlikleri Planlama Kullanılan Strateji, Yöntem Ve Teknikler
6 Sosyal Bilgiler Öğretiminde Başlıca Araç-Gereçler ve Basit Araç Gereç Tasarımı
7 Sosyal Bilgilerde Kavram Öğretimi
8 Sosyal Bilgilerde Genellemelerin Öğretimi
9 Sosyal Bilgilerde A) Düşünme Becerilerinin Öğreti mi ve Sınıfta Soru Sorma
10 Sosyal Bilgilerde Atatürkçülük Konularının Öğretimi
11 Sosyal Bilgilerde B)Zamana ve Mekâna İlişkin Becerilerin Öğretimi
12 Sosyal Bilgilerde C)Değerler Eğitimi ve İnsan Hakları / Demokrasi
13 Sosyal Bilgilerde D) Nedensellik Kavramı ve Değer Öğretimi Yerel Tarih ve Sözlü Tarih Yöntemleri E)Güncel Olaylar ve Medya Okuryazarlığı
14 Sosyal Bilgilerde Ölçme ve Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Özel Öğretim Yöntemleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi; Edi:Bayram Tay&Adem Öcal, Ankara, 2008
Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi; Edi:C.Öztürk-D.Dilek,Ankara
NAS, Recep ;Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Bursa
SELÇUK, Ziya; Çoklu Zeka Uygulamaları, Ankara, 2002
AÇIKGÖZ,Kamile Ün;Aktif Öğrenme, Biliş Özel Eğitim Yay., İzmir, 2007
ERDEN, Münire; Sosyal Bilgiler Öğretimi,İstanbul
GÖZÜTOK, F.Dilek;Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara,2007
KOÇ, Gürcü-DEMİREL, Melek ; ”Davranışçılıktan Yapılandırmacılığa:Eğitimde Yeni Bir Paradigma” Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi
SÖNMEZ,Veysel; Sosyal Bilgiler Öğretimi,ve Öğretmen Kılavuzu, Ankara 1997
ŞAHİNEL, Semih; Eleştirel Düşünme, Ankara, 2002
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 20
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 2 20 40
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 7 7
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,17
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0
OK5 5 5 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0
OK7 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0
OK8 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr