1 | Dersin Adı: | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ |
2 | Dersin Kodu: | SIN3302 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. Dr. YILMAZ GÜLCAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Öğr.Gör.Dr.Yılmaz GÜLCAN |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
haticecaglar@uludag.edu.tr 0 224 294 22 88 U.Ü.Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ABD Görükle Yerleşkesi/ Nilüfer-BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Sınıf öğretmeni adaylarına, ilköğretim Sosyal Bilgiler dersinin amaçlarını ve önemini kavratmak; yapılandırıcı yaklaşım doğrultusunda 2005 Sosyal Bilgiler Programında yer alan bilgi, beceri ve değerlerin kazandırılmasında kullanılacak strateji, yöntem ve teknikler ile ölçme değerlendirme süreçlerini kuramsal ve uygulamalı etkinliklerle kazandırmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Sosyal Bilgiler Öğretimine Genel Bakış | |
2 | Sosyal Bilgiler ve Sosyal Bilgiler Öğretimi | |
3 | 2005 Sosyal Bilgiler Programı Sosyal Bilgiler ve Yapılandırmacılık | |
4 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde, Etkinlikleri Planlama Kullanılan Strateji, Yöntem ve Teknikler | |
5 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde, Etkinlikleri Planlama Kullanılan Strateji, Yöntem Ve Teknikler | |
6 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Başlıca Araç-Gereçler ve Basit Araç Gereç Tasarımı | |
7 | Sosyal Bilgilerde Kavram Öğretimi | |
8 | Sosyal Bilgilerde Genellemelerin Öğretimi | |
9 | Sosyal Bilgilerde A) Düşünme Becerilerinin Öğreti mi ve Sınıfta Soru Sorma | |
10 | Sosyal Bilgilerde Atatürkçülük Konularının Öğretimi | |
11 | Sosyal Bilgilerde B)Zamana ve Mekâna İlişkin Becerilerin Öğretimi | |
12 | Sosyal Bilgilerde C)Değerler Eğitimi ve İnsan Hakları / Demokrasi | |
13 | Sosyal Bilgilerde D) Nedensellik Kavramı ve Değer Öğretimi Yerel Tarih ve Sözlü Tarih Yöntemleri E)Güncel Olaylar ve Medya Okuryazarlığı | |
14 | Sosyal Bilgilerde Ölçme ve Değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Özel Öğretim Yöntemleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi; Edi:Bayram Tay&Adem Öcal, Ankara, 2008 Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi; Edi:C.Öztürk-D.Dilek,Ankara NAS, Recep ;Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Bursa SELÇUK, Ziya; Çoklu Zeka Uygulamaları, Ankara, 2002 AÇIKGÖZ,Kamile Ün;Aktif Öğrenme, Biliş Özel Eğitim Yay., İzmir, 2007 ERDEN, Münire; Sosyal Bilgiler Öğretimi,İstanbul GÖZÜTOK, F.Dilek;Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara,2007 KOÇ, Gürcü-DEMİREL, Melek ; ”Davranışçılıktan Yapılandırmacılığa:Eğitimde Yeni Bir Paradigma” Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi SÖNMEZ,Veysel; Sosyal Bilgiler Öğretimi,ve Öğretmen Kılavuzu, Ankara 1997 ŞAHİNEL, Semih; Eleştirel Düşünme, Ankara, 2002 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 2 | 26 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 7 | 7 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,17 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |