Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRK TASAVVUF EDEBİYATI
1 Dersin Adı: TÜRK TASAVVUF EDEBİYATI
2 Dersin Kodu: İLA4346
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 8
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Bilal Kemikli
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yrd. Doç. Dr. Murat YURTSEVER
Yrd. Doç. Dr. Ali İhsan AKÇAY
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: bkemikli@uludag.edu.tr
2431066 (60241) U.Ü. İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, milli kültürümüzün önemli bir parçası olan tasavvuf şiirini ortaya çıkaran tarihsel ortamı tetkik ederek, bu şiire hayat veren edebi muhitleri tanıtmak, bu edebiyatın tanımı, kapsamı ve hedefine ilişkin teorik konuları öğretmek, alanın temel kavramlarını ve yöntemlerini tanıtmak, onlara edebi bir zevk ve estetik bilinç kazandırmak, bu edebi alanın diğer sahalarla olan ilişkisini göstermek, bu tarih içerisinde bu sahada üretilen sanat eserlerini göstermek, tasavvufi sembolleri ve dilin tarihsel süreç içerisinde kazandığı mahiyete işaret etmekten ibarettir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türk Tasavvuf Edebiyatının genel özelliklerini açıklayabilme;;
2 Tasavvuf düşüncesinin sanata ve edebiyata olan etkisini görebilme.;;
3 Tasavvuf edebiyatının kaynaklarını irdeleyebilme;
4 Tasavvuf edebiyatının dönemlerini, ekollerini ve bu ekoller içerisinde temayüz eden belli başlı şairleri hatırlayabilme.;;
5 Tasavvuf kültürünün ortaya çıkardığı edebî türleri ve bu türlerin diğer edebi alanlarla olan ilişkisini fark edebilme.;;
6 Türk Tasavvuf Edebiyatının dünya edebiyatına kazandırdığı klasik eserleri tanıyabilme.;
7 Tasavvuf edebiyatının klasik, halk ve modern edebiyata etkisini tespit edebilme;
8 Tasavvuf edebiyatının klasik, halk ve modern edebiyata etkisini tespit edebilme. ;;
9 Tasavvuf edebiyatının milli kültürümüzün ve kimliğimizin oluşmasında katkısını açıklayabilme.;;
10 Tasavvufi sembolleri analiz edebilme.;;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Türk-Tasavvuf Edebiyatı: Konu ve Kaynakları
2 Tasavvuf ve Sanat
3 Tasavvufi hayat ve zümre edebiyatı
4 Tasavvufi muhitler ve eserler: Yesevilik, Nakşilik ve Bektaşilik
5 Tasavvufi muhitler ve eserler: Babailik, Kalenderilik ve Vefâilik
6 Tasavvufi muhitler ve eserler: Mevlevîlik ve Türk edebiyatı
7 Tasavvufi muhitler ve eserler: Halvetilik ve Kolları
8 Anadolu’nun ruhu: Yunus Emre ve takipçileri
9 Melâmet ve şiir: Hacı Bayram-ı Velî ve takipçileri
10 Türler, konular ve metinler: Menkıbeler
11 Türler, konular ve metinler: Hikmet, İlahi, Nefes ve Nutk
12 Tasavvufi düşüncede varlık anlayışı ve devriyeler
13 Tasavvufi düşüncede aşk anlayışı ve aşk mesnevileri
14 Tasavvufi mesneviler: Ahlak, erkân ve âdâb kitapları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Bilal Kemikli, Dost İlinden Gelen Ses, İstanbul, 2003.
2. Mustafa Kara, Metinlerle Osmanlı Tasavvufu ve Tarikatlar, İstanbul, 2004.
3. Erman Artun, Dinî-tasavvufi Türk Edebiyatı, İstanbul, 2008.
4. M. Erol Kılıç, Sufi ve Şiir, İstanbul, 2004 .
5. Süleyman Uludağ, Dört Kapı Kırk Eşik, İstanbul, 2009.
6. Bilal Kemikli, Şiir ve İrfan, İstanbul, 2010.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 4 4
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 4 4
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 2 2 4 2 2 1 2 2 2 0 2
OK2 1 0 2 4 0 0 2 0 0 0 0 0
OK3 1 3 0 4 0 0 2 0 0 0 0 2
OK4 0 0 0 4 0 3 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 4 0 3 0 0 0 0 0 2
OK6 0 0 0 4 0 3 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 4 0 3 0 0 3 0 0 0
OK8 0 0 0 4 0 3 0 0 3 0 0 0
OK9 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 2
OK10 0 0 3 4 0 0 3 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr