1 | Dersin Adı: | ETNOMÜZİKOLOJİDE YENİ YAKLAŞIMLAR |
2 | Dersin Kodu: | TME5103 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. İsmail Göğüş |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Doç.Dr. Özlem Doğuş Varlı |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Etnomüzikolojinin çalışma alanı, yöntem ve teknikler hakkında bilgi sahibi olmak ve toplum içinde müziğin anlamına odaklanarak etnomüzikoloji çalışma alanları ve kuramları üzerine ortaya atılana yeni yaklaşımları analiz etmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Etnomüzikoloji tarihine genel bir bakış. | |
2 | Etnomüzikolojide yaklaşımlar ve farklı yaklaşımlardan kaynaklanan ekollere genel bakış | |
3 | Etnomüzikoloji disiplininin araştırma metot ve tekniklerinin incelenmesi (Seçilen araştırma konularında kullanılabilecek metot ve teknikler) | |
4 | “Egzotik”, “non-western”, “üçüncü dünya müziği”, “dünya müziği”, gibi tanımlamalardaki kavramsal ifadeler | |
5 | Etnomüzikoloji modelleri ve teoriden pratiğe geçişte “model” önerileri, tartışmaları | |
6 | Etnomüzikolojide antropoloji ve dilbilimsel paradigmalar | |
7 | Halk ve halk müziği; sözlü gelenek, sözlü tarih | |
8 | Oryantalizm, oksidentalizm ve müzik | |
9 | Küreselleşme, post-kolonyalizm ve müzik | |
10 | Hermetik, semiotik ve etnomüzikoloji | |
11 | Avangard antropoloji ve etnomüzikoloji | |
12 | Etnomüzikolojide Performans teori | |
13 | Seçilen araştırma konularında yapılan çalışmaların sunumu ve tartışılması. | |
14 | Araştırma çalışmalarının rapor haline getirilmesi. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
• Bohlman, Philip(ed) 2014. Cambridge History of World Music. Cambridge University Press. • Stone, Ruth. 2011. Theory for Ethnomusicology Bloomington: . Indiana University Press • New Groove Dictionary, on-line. • Barz, G. and T. Cooley 2008. Shadows in the Field: New Perspectives for Fieldwork in Ethnomusicology. Oxford: Oxford University Press. • Merriam, Alan P. 1964. The Anthropology of Music. Evanston: Northwestern University Press • MYERS, Helen, Ethnomusicology – An Introduction,, The Norton/Grove Handbooks in Music, USA1992 • Kay Kaufman Shelemay, ed. 1992. Ethnomusicology: History, Definitions and Scope. New York: Garland Publishing • Özer, Yetkin (1997). Bilim Perspektifinde Müzik, İzmir: Dokuz Eylül Yayınları. • Acot, Pascal. (2005). Bilim Tarihi, (çev: Nermin Acar), Ankara: Dost Kitabevi. • Erol, Ayhan. (2009). Müzik Üzerine Düşünmek, İstanbul: Bağlam Yayınları. • Kaplan, Ayten (2005). Kültürel Müzikoloji, İstanbul: Bağlam Yayınları. • Tuna, Korkut. (2011). Batılı Bilginin Eleştirisi Üzerine, İstanbul: İz Yayıncılık • Myers, Helen,(1992) Ethnomusicology – An Introduction,, The Norton/Grove Handbooks in Music, USA. • Erol, Ayhan. (2009). Müzik Üzerine Düşünmek, İstanbul: Bağlam Yayınları. • Saintyves, P. (1951) Folklor El Kitabı, İstanbul. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 9 | 135 |
Ödevler | 0 | 10 | 10 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 1 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 0 | 1 | 0 |
Toplam İş Yükü | 187 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6,23 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |