Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ETNOMÜZİKOLOJİDE YENİ YAKLAŞIMLAR
1 Dersin Adı: ETNOMÜZİKOLOJİDE YENİ YAKLAŞIMLAR
2 Dersin Kodu: TME5103
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. İsmail Göğüş
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç.Dr. Özlem Doğuş Varlı
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Etnomüzikolojinin çalışma alanı, yöntem ve teknikler hakkında bilgi sahibi olmak ve toplum içinde müziğin anlamına odaklanarak etnomüzikoloji çalışma alanları ve kuramları üzerine ortaya atılana yeni yaklaşımları analiz etmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kültürler arası müzik araştırmalarında kullanılan metot ve teknikleri açıklayabilme.;
2 Etnomüzikoloji disiplinine ait teorik yaklaşımları geçmişten bugüne irdeleyebilme.;
3 Kültürel yapının parçası olarak müziği değerlendirebilme ;
4 Etnomüzikoloji ile ilgili bibliografyayı kullanabilme.;
5 Müzik ve toplumda değişim ve sürekliliğin müziğe yansımasını kuramsal olarak analiz edebilme;
6 Etnomüzikoloji kavramlarını yeni yaklaşımlarla birlikte kullanabilme;
7 "Kültürel eleştiri" kavramını çalışmalarına uyarlayabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Etnomüzikoloji tarihine genel bir bakış.
2 Etnomüzikolojide yaklaşımlar ve farklı yaklaşımlardan kaynaklanan ekollere genel bakış
3 Etnomüzikoloji disiplininin araştırma metot ve tekniklerinin incelenmesi (Seçilen araştırma konularında kullanılabilecek metot ve teknikler)
4 “Egzotik”, “non-western”, “üçüncü dünya müziği”, “dünya müziği”, gibi tanımlamalardaki kavramsal ifadeler
5 Etnomüzikoloji modelleri ve teoriden pratiğe geçişte “model” önerileri, tartışmaları
6 Etnomüzikolojide antropoloji ve dilbilimsel paradigmalar
7 Halk ve halk müziği; sözlü gelenek, sözlü tarih
8 Oryantalizm, oksidentalizm ve müzik
9 Küreselleşme, post-kolonyalizm ve müzik
10 Hermetik, semiotik ve etnomüzikoloji
11 Avangard antropoloji ve etnomüzikoloji
12 Etnomüzikolojide Performans teori
13 Seçilen araştırma konularında yapılan çalışmaların sunumu ve tartışılması.
14 Araştırma çalışmalarının rapor haline getirilmesi.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: • Bohlman, Philip(ed) 2014. Cambridge History of World Music. Cambridge University Press.
• Stone, Ruth. 2011. Theory for Ethnomusicology Bloomington: . Indiana University Press
• New Groove Dictionary, on-line.
• Barz, G. and T. Cooley 2008. Shadows in the Field: New Perspectives for Fieldwork in Ethnomusicology. Oxford: Oxford University Press.
• Merriam, Alan P. 1964. The Anthropology of Music. Evanston: Northwestern University Press
• MYERS, Helen, Ethnomusicology – An Introduction,, The Norton/Grove Handbooks in Music, USA1992
• Kay Kaufman Shelemay, ed. 1992. Ethnomusicology: History, Definitions and Scope. New York: Garland Publishing
• Özer, Yetkin (1997). Bilim Perspektifinde Müzik, İzmir: Dokuz Eylül Yayınları.
• Acot, Pascal. (2005). Bilim Tarihi, (çev: Nermin Acar), Ankara: Dost Kitabevi.
• Erol, Ayhan. (2009). Müzik Üzerine Düşünmek, İstanbul: Bağlam Yayınları.
• Kaplan, Ayten (2005). Kültürel Müzikoloji, İstanbul: Bağlam Yayınları.
• Tuna, Korkut. (2011). Batılı Bilginin Eleştirisi Üzerine, İstanbul: İz Yayıncılık
• Myers, Helen,(1992) Ethnomusicology – An Introduction,, The Norton/Grove Handbooks in Music, USA.
• Erol, Ayhan. (2009). Müzik Üzerine Düşünmek, İstanbul: Bağlam Yayınları.
• Saintyves, P. (1951) Folklor El Kitabı, İstanbul.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 9 135
Ödevler 0 10 10
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 1 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 0 1 0
Toplam İş Yükü 187
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,23
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 1 2 3 4 2 0 0 2 3 1 2
OK2 0 2 3 4 4 3 0 0 3 5 1 5
OK3 2 0 0 0 2 2 1 3 0 1 1 2
OK4 0 0 0 0 3 0 0 0 0 1 1 0
OK5 0 0 2 5 5 0 4 0 3 3 3 2
OK6 0 0 0 0 4 2 2 0 0 5 2 4
OK7 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr