Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
EDEBİYAT ve DİL ÖĞRETİMİ I
1 Dersin Adı: EDEBİYAT ve DİL ÖĞRETİMİ I
2 Dersin Kodu: ING3017
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli
15 Dersin Koordinatörü: Yrd.Doç.Dr. FİGUN DİNÇER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 işlenen edebi metni kullanarak öğrencilerinin İngilizcelerini geliştirmeyi hedefleyen aktiviteler tasarlayabileceklerdir.;
2 işlenen edebi metinle bağlantılı olarak öğrencilerinin İngilizcelerini geliştirmeyi hedefleyen teknikleri öğrenecekler;
3 öğrencilerinin edebi metinleri anlamaya ve yorumlamaya yönelik becerilerini geliştirmek için ders ve aktivite tasarlayabilecekler;
4 öğrencilerinin edebi metinleri anlamaya ve yorumlamaya yönelik becerilerini geliştirmek için kullanılabilecek teknikleri öğrenecekler;
5 kullanılacak edebi metinlerin uygunluğu ile ilgili değerlendirme yapabilecekler;
6 öğretmen adayları edebiyat yoluyla dil öğretiminde kullanılabilecek yaklaşımları öğrenecekler;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Akademik takvimin üzerinden geçilmesi ve ders içeriğinin tartışılması.
2 Edebiyat öğretimi: neden, ne ve nasıl?
3 Dil öğrencileriyle edebiyat kullanma yaklaşımları
4 Kaynakların seçilmesi ve değerlendirilmesi, sınıfta edebiyat
5 Öğrencileri seçilen kitapla ilk tanıştırma teknikleri
6 Sunumlar
7 Seçilen kitaba ilgiyi devam ettirme teknikleri
8 Seçilen kitaptaki önemli kısımları irdeleme teknikleri
9 Seçilen kitabın okuması tamamlandıktan sonra kullanılacak genel değerlendirme teknikleri
10 Çocuklara yönelik örnek ders planlarının incelenmesi (kısa öykü)
11 Grup çalışması -çocuklara yönelik ders tasarımı/tasarlanan derslerin sunumu
12 Sunumlar
13 Genel tekrar ve değerlendirme
14 Sunumlar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Collie, J., Slater, S. (2007). Literature in the language classroom. Cambridge: CUP. Lazar, G. (1993). Literature and language teaching. Cambridge: CUP. McKay, S. (1987). Literature in the ESL classroom. In C. J. Brumfit, &R.A. Carter, (Eds.), Literature and language teaching, pp.191-198, Oxford: OUP. Alan Maley and Alan Duff. “The Inward Ear: Poetry in the Language Classroom”,
Alan Maley and Sandra Moulding, “Poem into Poem: Reading and Writing Poems with Students of English”, Cambridge University Press.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
Kısa Sınav
Ödev
Yıl sonu Sınavı
Toplam
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
Finalin BAşarıya Oranı
Toplam
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
Ödevler
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar
Diğer
Yarıyıl Sonu Sınavları
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30 saat
Dersin AKTS Kredisi
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr