Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
Endokrin Sistem Biyokimyası
1 Dersin Adı: Endokrin Sistem Biyokimyası
2 Dersin Kodu: TBK6006
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. EMRE SARANDÖL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. H. Asuman Tokullugil
atokullu@uludag.edu.tr (224) 2953901
U.Ü. Tıp Fakültesi, Tıbbi Biyokimya AD, Görükle- BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Hormonların yapıları, sentezleri, sekresyonları, Metabolizmaları, vücuttaki etkileri ile endokrinolojik testler ve klinikteki kullanımı ile ilgili genel bilgileri vermeyi amaçlamaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Akademik gelişime katkı
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sinyal ileti sistemlerini sınıflayabilme;
2 RESEPTÖRLER : TİPLERİ VE GENEL ÖZELLİKLERİ’ni tarif edebilme ;
3 İKİNCİL MESAJCI SİSTEMLERİ’ in tiplerini ve işleyiş mekanizmalarını anlatabilme ;
4 HORMONLAR:TANIMLARI VE TIPTAKİ ÖNEM’lerini , HORMON RESEPTÖRLERİ İLE İLGİLİ BOZUKLUKLAR’ la ilgili örnekler vererek açıklayabilme ;
5 HORMONLARIN SINIFLANDIRILMASI’nı anlatabilme;
6 İNTRASELLÜLER RESEPTÖRÜ OLAN HORMONLARIN AKTİVİTE ŞEKLİ ‘ni açıklayabilme ;
7 NÜKLEER RESEPTÖRLER. ÖR:TİROİD HORMONLARIN SENTEZLERİ , METABOLİZMASI VE ETKİLERİ’Nİ anlatabilme ;
8 TİROİD HORMONLARI İLE İYOT METABOLİZMASININ İNCELENMESİ VE KLİNİK TANIDA KULLANIMLARI’nı açıklayabilme ;
9 İNTRASELLÜLER RESEPTÖRÜ OLAN HORMONLARIN AKTİVİTE ŞEKLİ’ni SİTOZOLİK RESEPTÖRLERE örnek olarak GLUKOKORTİKOİDLER’le anlatabilme ;
10 HÜCRE YÜZEY RESEPTÖRÜ OLAN HORMONLARIN AKTİVİTE ŞEKLİ’ni; ADRENALİN VE GLUKAGONUN METABOLİZMA ‘da ki etkilerini (GLİKOLİZ , GLUKONEOJENEZ , GLİKOJENEZ VE GLİKOJENOLİZDEKİ ETKİLERİ) ile açıklayabilme ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 SİNYAL İLETİ SİSTEMLERİ –GİRİŞ
2 RESEPTÖRLER : TİPLERİ VE GENEL ÖZELLİKLERİ
3 İKİNCİL MESAJCI SİSTEMLERİ: a) ADENİLAT SİKLAZ VE cAMP SİSTEMİ
4 G –PROTEİNLERİ VE ÖRNEKLER
5 İKİNCİL MESAJCI SİSTEMLERİ b) KALSİYUM / FOSFOTİDİL İNOZİTOL SİSTEMİ
6 İKİNCİL MESAJCI SİSTEMLERİ c) SİKLİK GUANOZİN MONOFOSFAT (cGMP ) d) NİTRİK OKSİT (NO)
7 HORMONLAR:TANIMLARI VE TIPTAKİ ÖNEMİ (ÖR:HORMON RESEPTÖRLERİ İLE İLGİLİ BOZUKLUKLAR )
8 HORMONLARIN SINIFLANDIRILMASI
9 İNTRASELLÜLER RESEPTÖRÜ OLAN HORMONLARIN AKTİVİTE ŞEKLİ A-NÜKLEER RESEPTÖRLER. ÖR:TİROİD HORMONLARIN SENTEZLERİ , METABOLİZMASI VE ETKİLERİ
10 TİROİD HORMONLARI İLE İYOT METABOLİZMASININ İNCELENMESİ VE KLİNİK TANIDA KULLANIMLARI
11 İNTRASELLÜLER RESEPTÖRÜ OLAN HORMONLARIN AKTİVİTE ŞEKLİ B-SİTOZOLİK RESEPTÖRLER. ÖR:GLUKOKORTİKOİDLER
12 HÜCRE YÜZEY RESEPTÖRÜ OLAN HORMONLARIN AKTİVİTE ŞEKLİ ÖR:GLUKAGON SENTEZİ VE METABOLİZMASI
13 ADRENALİN VE GLUKAGONUN METABOLİZMA ÜZERİNE ETKİLERİ
14 ENDOKRİN SİSTEMİN ORGANİZASYONU , LOKALİZASYONU VE REGÜLASYONU
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1-MURRAY R.K. , GRANNER D.K. , MAYES P.A. , RODWELL V.W. HARPER’S BİYOKİMYA .Bölüm 20,44,46,49,51/(Çev.Editörü: Dikmen N.,Özgüven T.)
25.Baskı,Nobel Tıp,İstanbul,2004. ss:199-208,534-550,561-567,588-602,610-625
2-HARVEY R.A. , CHAMPE P.C. LİPPİNCOTT’S ILLUSTRATED REVIEWS BIOCHEMİSTRY .Bölüm: 11,23. (Çev.Editörü:Ulukaya E.) 3.Baskı , Nobel Tıp , 2007, İstanbul. ss.123-135,305-319
3-BURTIS C.A. , ASHWOOD E.R. KLİNİK KİMYADA TEMEL İLKELER , TIETZ . Bölüm:26,27,40/ (Çev.Editörü:Aslan D.) 5.Baskı,Palme ayıncılık,Ankara,
2005.ss.518-529,529-543,839-857.
4-NELSON D.L. , MICHEAL M.C. LEHNINGER BİOKİMYANIN İLKELERİ.Bölüm: 13,14,23/ (Çev.Editörü:Kılıç N. ) 3.Baskı,Palme Yayıncılık,
Ankara, 2005.ss:437-485,485-527,869-907.
5-BHAGAVAN N.V./ BHAGAVAN CHEMISTRY . Chapter:13 . 2.Edition,Library of Congress Cataloging in Publication Data,1978.pp:1213-1244.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 9 126
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 0 0 0 0 0 5 0 3 0 0 0
OK2 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 5 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
OK4 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 5 5 0 0 0 0 2 2 0 0 0 0
OK8 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr