1 | Dersin Adı: | Endokrin Sistem Biyokimyası |
2 | Dersin Kodu: | TBK6006 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. EMRE SARANDÖL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. H. Asuman Tokullugil atokullu@uludag.edu.tr (224) 2953901 U.Ü. Tıp Fakültesi, Tıbbi Biyokimya AD, Görükle- BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Hormonların yapıları, sentezleri, sekresyonları, Metabolizmaları, vücuttaki etkileri ile endokrinolojik testler ve klinikteki kullanımı ile ilgili genel bilgileri vermeyi amaçlamaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Akademik gelişime katkı |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | SİNYAL İLETİ SİSTEMLERİ –GİRİŞ | |
2 | RESEPTÖRLER : TİPLERİ VE GENEL ÖZELLİKLERİ | |
3 | İKİNCİL MESAJCI SİSTEMLERİ: a) ADENİLAT SİKLAZ VE cAMP SİSTEMİ | |
4 | G –PROTEİNLERİ VE ÖRNEKLER | |
5 | İKİNCİL MESAJCI SİSTEMLERİ b) KALSİYUM / FOSFOTİDİL İNOZİTOL SİSTEMİ | |
6 | İKİNCİL MESAJCI SİSTEMLERİ c) SİKLİK GUANOZİN MONOFOSFAT (cGMP ) d) NİTRİK OKSİT (NO) | |
7 | HORMONLAR:TANIMLARI VE TIPTAKİ ÖNEMİ (ÖR:HORMON RESEPTÖRLERİ İLE İLGİLİ BOZUKLUKLAR ) | |
8 | HORMONLARIN SINIFLANDIRILMASI | |
9 | İNTRASELLÜLER RESEPTÖRÜ OLAN HORMONLARIN AKTİVİTE ŞEKLİ A-NÜKLEER RESEPTÖRLER. ÖR:TİROİD HORMONLARIN SENTEZLERİ , METABOLİZMASI VE ETKİLERİ | |
10 | TİROİD HORMONLARI İLE İYOT METABOLİZMASININ İNCELENMESİ VE KLİNİK TANIDA KULLANIMLARI | |
11 | İNTRASELLÜLER RESEPTÖRÜ OLAN HORMONLARIN AKTİVİTE ŞEKLİ B-SİTOZOLİK RESEPTÖRLER. ÖR:GLUKOKORTİKOİDLER | |
12 | HÜCRE YÜZEY RESEPTÖRÜ OLAN HORMONLARIN AKTİVİTE ŞEKLİ ÖR:GLUKAGON SENTEZİ VE METABOLİZMASI | |
13 | ADRENALİN VE GLUKAGONUN METABOLİZMA ÜZERİNE ETKİLERİ | |
14 | ENDOKRİN SİSTEMİN ORGANİZASYONU , LOKALİZASYONU VE REGÜLASYONU |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1-MURRAY R.K. , GRANNER D.K. , MAYES P.A. , RODWELL V.W. HARPER’S BİYOKİMYA .Bölüm 20,44,46,49,51/(Çev.Editörü: Dikmen N.,Özgüven T.) 25.Baskı,Nobel Tıp,İstanbul,2004. ss:199-208,534-550,561-567,588-602,610-625 2-HARVEY R.A. , CHAMPE P.C. LİPPİNCOTT’S ILLUSTRATED REVIEWS BIOCHEMİSTRY .Bölüm: 11,23. (Çev.Editörü:Ulukaya E.) 3.Baskı , Nobel Tıp , 2007, İstanbul. ss.123-135,305-319 3-BURTIS C.A. , ASHWOOD E.R. KLİNİK KİMYADA TEMEL İLKELER , TIETZ . Bölüm:26,27,40/ (Çev.Editörü:Aslan D.) 5.Baskı,Palme ayıncılık,Ankara, 2005.ss.518-529,529-543,839-857. 4-NELSON D.L. , MICHEAL M.C. LEHNINGER BİOKİMYANIN İLKELERİ.Bölüm: 13,14,23/ (Çev.Editörü:Kılıç N. ) 3.Baskı,Palme Yayıncılık, Ankara, 2005.ss:437-485,485-527,869-907. 5-BHAGAVAN N.V./ BHAGAVAN CHEMISTRY . Chapter:13 . 2.Edition,Library of Congress Cataloging in Publication Data,1978.pp:1213-1244. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |