Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KLASİK ARAP MİZAHI ÖRNEKLERİ
1 Dersin Adı: KLASİK ARAP MİZAHI ÖRNEKLERİ
2 Dersin Kodu: TIB5154
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Orta düzey klasik Arapça metinleri okuyabilme.
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ŞENER ŞAHİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Şener Şahin / senersahin@uludag.edu.tr
02242431066-60277
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Klasik Arap Edebiyatı’nın önemli bir branşı olan mizaha dair edebi malzemeyi tanıtmak, mizahi karakterlerin çeşitliliği ve mizahi temaların zenginliği hakkında bilgi ve fikir edindirmek, bu arada klasik mizah ile modern mizah arasındaki ilişkileri analiz etmek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Klasik Arap mizahı sahasında çalışacak olanlara, ciddi bir katkı sağlayabilir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Müslüman mizahını temel kaynakların-dan öğrenebilme becerisi edinme.;
2 Klasik mizahi temaların ve tiplerin zenginliğinin farkına varma.;
3 İslam kültürünün, mizah sahası üzerindeki etkileri hakkında fikir sahibi olma;
4 Arap mizahının klasik nesir ve şiir örneklerinden yararlanabilme.;
5 Arapça klasik mizahi metinleri çözümleyebilme ve anlayabilme becerisi kazanma.;
6 Arapça klasik mizahi metinlerin üslubunu tanıma.;
7 Biçim ve içeriklerini günümüzün mizahi çalışmalarıyla karşılaştırıp sonuç çıkarabilme becerisini kazanabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 “Çirkin” tipolojisine dair mizah örnekleri
2 “Kör, Tek göz ve Şaşı” tipolojilerine dair mizah örnekleri
3 “Sahte peygamber” tipolojisine dair mizah örnekleri
4 “Mecnun/Akıllı deli” tipolojisine dair mizah örnekleri
5 “Sakil” tipolojisine dair mizah örnekleri
6 “Ahmak” tipolojisine dair mizah örnekleri
7 “Tamahkâr Eşab” tipolojisine ait mizahi örnekler
8 “Bedevi” tipolojisine dair mizah örnekleri
9 “Kussâs” tipolojisine dair mizah örnekleri
10 “İmam ve müezzin” tipolojilerine dair mizah örnekleri
11 “Doktor, Dişçi, Baytar” tipolojilerine dair mizah örnekleri
12 “Cariye” tipolojisine dair mizah örnekleri
13 “Dilenci” tipolojisine dair mizah örnekleri
14 “Cimri” tipolojisine dair mizah örnekleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. el-Câhız, el-Buhalâ (I-II), Beyrut, 2001
2. İbn ‘Abdi Rabbih, el-‘Ikdü’l-ferîd (I-IX), Beyrut, 1983.
3. İbnü’l-Cevzî, Ahbârü’z-zırâf ve'l-mütemâcinîn, Beyrut, 1997.
4. İbnü’l-Cevzî, Ahbârü’z-zırâf ve'l-mütemâcinîn, Beyrut, 1997
5. İbn Ebû ‘Avn, el-Ecvibetü’l-müskite, Kahire, 1983.
6. İbn Hamdûn, et-Tezkiretü’l-Hamdûniyye (I-X), Beyrut, 1996.
7. el-İbşîhî, el-Müstetraf fî külli fennin müstazraf (I-II), Beyrut, 1986
8. İsfehânî, Râgıb, Muhâdarâtü’l-üdebâ (I-II), Beyrut, 1999.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Öğrenciler yazılı veya test sınavları ile değerlendirilecektir.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 4 56
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 3 2 6
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 176
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,87
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 5 4 3 4 4 4 5 3 3 4 5
OK2 3 4 4 3 3 4 5 3 4 3 4 3
OK3 4 3 3 4 5 4 3 5 4 4 3 5
OK4 3 4 4 4 2 5 4 4 5 3 4 4
OK5 3 4 5 5 3 4 3 3 4 5 4 3
OK6 5 4 4 5 3 5 3 4 4 4 3 4
OK7 4 3 4 4 5 4 3 5 3 4 3 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr