1 | Dersin Adı: | KLASİK ARAP MİZAHI ÖRNEKLERİ |
2 | Dersin Kodu: | TIB5154 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Orta düzey klasik Arapça metinleri okuyabilme. |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ŞENER ŞAHİN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Şener Şahin / senersahin@uludag.edu.tr 02242431066-60277 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Klasik Arap Edebiyatı’nın önemli bir branşı olan mizaha dair edebi malzemeyi tanıtmak, mizahi karakterlerin çeşitliliği ve mizahi temaların zenginliği hakkında bilgi ve fikir edindirmek, bu arada klasik mizah ile modern mizah arasındaki ilişkileri analiz etmek |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Klasik Arap mizahı sahasında çalışacak olanlara, ciddi bir katkı sağlayabilir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | “Çirkin” tipolojisine dair mizah örnekleri | |
2 | “Kör, Tek göz ve Şaşı” tipolojilerine dair mizah örnekleri | |
3 | “Sahte peygamber” tipolojisine dair mizah örnekleri | |
4 | “Mecnun/Akıllı deli” tipolojisine dair mizah örnekleri | |
5 | “Sakil” tipolojisine dair mizah örnekleri | |
6 | “Ahmak” tipolojisine dair mizah örnekleri | |
7 | “Tamahkâr Eşab” tipolojisine ait mizahi örnekler | |
8 | “Bedevi” tipolojisine dair mizah örnekleri | |
9 | “Kussâs” tipolojisine dair mizah örnekleri | |
10 | “İmam ve müezzin” tipolojilerine dair mizah örnekleri | |
11 | “Doktor, Dişçi, Baytar” tipolojilerine dair mizah örnekleri | |
12 | “Cariye” tipolojisine dair mizah örnekleri | |
13 | “Dilenci” tipolojisine dair mizah örnekleri | |
14 | “Cimri” tipolojisine dair mizah örnekleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. el-Câhız, el-Buhalâ (I-II), Beyrut, 2001 2. İbn ‘Abdi Rabbih, el-‘Ikdü’l-ferîd (I-IX), Beyrut, 1983. 3. İbnü’l-Cevzî, Ahbârü’z-zırâf ve'l-mütemâcinîn, Beyrut, 1997. 4. İbnü’l-Cevzî, Ahbârü’z-zırâf ve'l-mütemâcinîn, Beyrut, 1997 5. İbn Ebû ‘Avn, el-Ecvibetü’l-müskite, Kahire, 1983. 6. İbn Hamdûn, et-Tezkiretü’l-Hamdûniyye (I-X), Beyrut, 1996. 7. el-İbşîhî, el-Müstetraf fî külli fennin müstazraf (I-II), Beyrut, 1986 8. İsfehânî, Râgıb, Muhâdarâtü’l-üdebâ (I-II), Beyrut, 1999. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Öğrenciler yazılı veya test sınavları ile değerlendirilecektir. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 0 | 4 | 56 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 3 | 2 | 6 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |