Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE DİJİTAL ARAÇLAR
1 Dersin Adı: TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE DİJİTAL ARAÇLAR
2 Dersin Kodu: TUR0018
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi OZAN İPEK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üyesi Ozan İPEK
ozanipek@uludag.edu.tr
Eğitim Fakültesi B Blok Z-13 Nolu oda
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı, ana dili ve yabancı dil olarak Türkçe öğretimi bağlamında öğrencilere uzaktan eğitimde ya da sınıf içi uygulamalarda kullanılabilecek dijital araçları tanıtmak ve bunlarla geliştirilecek materyaller hazırlamak için bilgi ve beceri kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu ders ile öğretmen adaylarının teknolojik-pedagojik alan bilgilerini ve dijital öğretmenlik becerilerini geliştirerek mesleki gelişimlerine katkı sağlamaları beklenmektedir. Teknolojiyi yabancı dil eğitimine entegre etmeyi bilen öğretmen adayları hem daha etkili dersler yapmak yönünde gelişecekler hem de öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını daha iyi karşılayabileceklerdir. Böylelikle gelişen şartlara uyum sağlayabilme ve esnek olma noktasında çok daha özgüvenli ve problem çözme yeteneğine sahip öğretmenler yetişecektir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Dil eğitiminde teknolojinin yerini ve önemini kavrar. ;
2 Dil eğitiminde teknoloji kullanımına özgü öğrenme yaklaşımlarını öğrenir. ;
3 Dil becerilerini geliştirmek için kullanılan dijital araçları tanır.;
4 Temel dil becerilerinin öğretim hedeflerini karşılayan uygun dijital araçları seçer ve kullanır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Teknoloji, Eğitim ve Dil Öğretimi
2 Eğitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Temel Kavramlar
3 Teknolojik-Pedagojik Alan Bilgisi
4 Harmanlanmış Öğrenme Yaklaşımı
5 Dil Öğretimi Programları ve Teknoloji
6 Beyin Fırtınası Araçları
7 Dil Becerilerine Özgü Araçlar
8 Dijital Öyküleme Araçları
9 Sosyal Medya Araçları
10 Mobil Uygulamalar
11 Artırılmış ve Sanal Gerçeklik Araçları
12 Etkileşimli İş Birliği ve Sunum Araçları
13 Oyunlaştırma Araçları
14 Dijital Araçlarla Ölçme ve Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Adıyaman, Z. (2001). Uzaktan eğitim yoluyla yabancı dil öğretimi. The Turkish Online Journal of
Educational Technology TOJET, 1(11), 92-97.
Al, U. & Madran, R. O. (2004). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemleri: Sahip olması gereken özellikler ve standartlar. Bilgi Dünyası, 5(2), 259-271.
Baker, E. (2000). Integrating Literacy and Tool – Based Technologies, Computers In the Schools. 16(2),
73-89
Bergmann, J., & Sams, A. (2012). Flip your classroom: Reach every student in every class every day.
Publisher: ISTE & ASCD.
Bersin, J. (2004). The blended learning book: Best practices, proven methodologies, and lessons
learned. San Francisco: John Wiley & Sons.
Chartrand, R. (2012). Social networking for language learners: Creating meaningful output with Web
2.0 tools. Knowledge Management & E-Learning: An International Journal (KM&EL), 4(1), 97-101.
Çetinkaya, H. H., & Akçay, M. (2013). Eğitim ortamlarında arttırılmış gerçeklik uygulamaları. Akademik Bilişim Kongresi. 23 – 25 Ocak Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
Driscoll, M. (2002). Blended learning: Let’s get beyond the hype. E-learning, 1(4), 1-4.
Garrett, N. (1991). Technology in the service of language learning: Trends and issues. The Modern
Language Journal, 75(1), 74-101.
Graham, C. R. (2006). Blended learning systems. The handbook of blended learning, 3-21.
Karaca, C. (2016). Öğretim teknolojilerinde güncel bir yaklaşım: Ters yüz öğrenme. DOI:
http://dx.doi.org/10.14527/9786053183563.071
Özbay, M., & Özdemir, O. (2014). Türkçe öğretim programı için bir öneri: Dijital okuryazarlığa yönelik amaç ve kazanımlar. Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 2(2), 31-40.
Özdemir, O. (2017). Türkçe öğretiminde dijital teknolojilerin kullanımı ve bir web uygulaması örneği. Electronic Turkish Studies, 12(4), 427-444.
Yağmur Şahin, E. ve Şahin, A. (2014). Türkçe öğretiminde teknoloji ve materyal kullanımı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları, 319-348.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme için ödev (performans değerlendirme) ve karma sınav (açık uçlu, çoktan seçmeli, boşluk doldurma) kullanılacaktır. Bursa Uludağ Üniversitesi Öğretim Yönetmeliği gereği, eğitim-öğretim programlarının özelliği olarak bu ders kapsamında kredili sistem uygulanmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 4 48
Ödevler 2 10 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,2
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 1 1 3 3 1 2 3 1 1 1 1 3 5 4 2 5
OK2 1 1 3 3 1 4 4 1 1 1 1 3 5 4 2 4
OK3 1 1 4 5 1 4 4 1 1 1 1 3 5 4 4 4
OK4 1 1 5 5 1 4 5 1 1 1 1 4 5 4 5 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr