1 | Dersin Adı: | TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE DİJİTAL ARAÇLAR |
2 | Dersin Kodu: | TUR0018 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi OZAN İPEK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr. Öğr. Üyesi Ozan İPEK ozanipek@uludag.edu.tr Eğitim Fakültesi B Blok Z-13 Nolu oda |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin amacı, ana dili ve yabancı dil olarak Türkçe öğretimi bağlamında öğrencilere uzaktan eğitimde ya da sınıf içi uygulamalarda kullanılabilecek dijital araçları tanıtmak ve bunlarla geliştirilecek materyaller hazırlamak için bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu ders ile öğretmen adaylarının teknolojik-pedagojik alan bilgilerini ve dijital öğretmenlik becerilerini geliştirerek mesleki gelişimlerine katkı sağlamaları beklenmektedir. Teknolojiyi yabancı dil eğitimine entegre etmeyi bilen öğretmen adayları hem daha etkili dersler yapmak yönünde gelişecekler hem de öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını daha iyi karşılayabileceklerdir. Böylelikle gelişen şartlara uyum sağlayabilme ve esnek olma noktasında çok daha özgüvenli ve problem çözme yeteneğine sahip öğretmenler yetişecektir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Teknoloji, Eğitim ve Dil Öğretimi | |
2 | Eğitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Temel Kavramlar | |
3 | Teknolojik-Pedagojik Alan Bilgisi | |
4 | Harmanlanmış Öğrenme Yaklaşımı | |
5 | Dil Öğretimi Programları ve Teknoloji | |
6 | Beyin Fırtınası Araçları | |
7 | Dil Becerilerine Özgü Araçlar | |
8 | Dijital Öyküleme Araçları | |
9 | Sosyal Medya Araçları | |
10 | Mobil Uygulamalar | |
11 | Artırılmış ve Sanal Gerçeklik Araçları | |
12 | Etkileşimli İş Birliği ve Sunum Araçları | |
13 | Oyunlaştırma Araçları | |
14 | Dijital Araçlarla Ölçme ve Değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Adıyaman, Z. (2001). Uzaktan eğitim yoluyla yabancı dil öğretimi. The Turkish Online Journal of Educational Technology TOJET, 1(11), 92-97. Al, U. & Madran, R. O. (2004). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemleri: Sahip olması gereken özellikler ve standartlar. Bilgi Dünyası, 5(2), 259-271. Baker, E. (2000). Integrating Literacy and Tool – Based Technologies, Computers In the Schools. 16(2), 73-89 Bergmann, J., & Sams, A. (2012). Flip your classroom: Reach every student in every class every day. Publisher: ISTE & ASCD. Bersin, J. (2004). The blended learning book: Best practices, proven methodologies, and lessons learned. San Francisco: John Wiley & Sons. Chartrand, R. (2012). Social networking for language learners: Creating meaningful output with Web 2.0 tools. Knowledge Management & E-Learning: An International Journal (KM&EL), 4(1), 97-101. Çetinkaya, H. H., & Akçay, M. (2013). Eğitim ortamlarında arttırılmış gerçeklik uygulamaları. Akademik Bilişim Kongresi. 23 – 25 Ocak Akdeniz Üniversitesi, Antalya. Driscoll, M. (2002). Blended learning: Let’s get beyond the hype. E-learning, 1(4), 1-4. Garrett, N. (1991). Technology in the service of language learning: Trends and issues. The Modern Language Journal, 75(1), 74-101. Graham, C. R. (2006). Blended learning systems. The handbook of blended learning, 3-21. Karaca, C. (2016). Öğretim teknolojilerinde güncel bir yaklaşım: Ters yüz öğrenme. DOI: http://dx.doi.org/10.14527/9786053183563.071 Özbay, M., & Özdemir, O. (2014). Türkçe öğretim programı için bir öneri: Dijital okuryazarlığa yönelik amaç ve kazanımlar. Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 2(2), 31-40. Özdemir, O. (2017). Türkçe öğretiminde dijital teknolojilerin kullanımı ve bir web uygulaması örneği. Electronic Turkish Studies, 12(4), 427-444. Yağmur Şahin, E. ve Şahin, A. (2014). Türkçe öğretiminde teknoloji ve materyal kullanımı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları, 319-348. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 40 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme için ödev (performans değerlendirme) ve karma sınav (açık uçlu, çoktan seçmeli, boşluk doldurma) kullanılacaktır. Bursa Uludağ Üniversitesi Öğretim Yönetmeliği gereği, eğitim-öğretim programlarının özelliği olarak bu ders kapsamında kredili sistem uygulanmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 4 | 48 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |