Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DİLBİLİMİ I
1 Dersin Adı: DİLBİLİMİ I
2 Dersin Kodu: FRN2305
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. FATMA KAZANOĞLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: fkazanoglu@uludag.edu.tr
0.224.294 22 44
U.U. Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı Görükle kampusü
16059 Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dinamik bir sistem olarak dil konusunda bilinçlendirmek; dilbilimde temel kavramları ve dilin bileşenlerini tanıtmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Dil bilimin temel kavramlarını, ilkelerini, terimlerini öğrenmek öğrencinin Fransızcanın yapısını anlaması sağlayacak ve Fransizca dil becerilerini geliştirecektir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Dilbilimin konusu ve nesnesini olan dil sistemini kavrayabilmeli. ;
2 Dilbilimde temel kavramları tanıyabilmeli.;
3 İletişimin temel bileşenlerini tanıyabilmeli. ;
4 Dilin işlevlerini anlamalı ve kullanabilmeli.;
5 Doğal dillerin özelliklerini tanıyabilmeli. ;
6 Fransızcayı ve Türkçeyi yapı bakımından karşılaştırabilmeli. ;
7 Dilbilim alanında geliştirilmiş başlıca teorileri ve dilbilimin tarihsel gelişim sürecini tanımalı;
8 Dil edinimi ve yabancı dil öğretimi kuramlarını tanımalı.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dilbilim I dersinin dönem program, amaçlarının tanıtımı. Dilbilim nedir? Tanım
2 Dil yetisi (Langage) ve dil (langue), dil (langue) ve sözce (parole)
3 Dil kullanımlarının örneklenmesi (Registres et niveaux de langue)
4 « Cours de Linguistique Générale » ‘den önemli konular : dil ve söz ayrımı, eşsürem ve artsürem
5 Paradigme et syntagme, substance et forme, système et valeur
6 Yapısalcılık ve genel ilkeleri )
7 Dilsel gösterge ve özellikleri
8 Değerlendirme Dil dışı gösterge (indice, signal, symbole ve icône)
9 Dilsel İletişim :şema ve bileşkeleri
10 Jacobson’a göre dilin işlevleri
11 Dil aileleri
12 Dillerin yapıları bakımından sınflandırlması
13 Dilbilim ve Dil edinimi
14 Dilbilim ve Dil öğretimi, Compétence ve performans.Tüm konuları kapsayan Uygulama
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: * Kıran, Z., A Kıran, Dilbilime Giriş, Seçkin Yay. Ankara, 2001.
* Introduction à la Linguistique Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yay., Eskişehir, 1993.
* Siouffi, G. Et D. Van Raemdonck, 100 fiches pour comprendre la Linguistique, Bréal, Rosny, 1999.
* Vardar B., Dilbilimin temel kavram ve ilkeleri, Multilingual, İstanbul, 1998.
* Ducrot O., J.-M. Schaeffer Nouveau Dictionnaire encyclopédique des sciences du langage, Editions du Seuil, 1995
* Chiss J.-L., Filliolet J., Maingueneau D., Linguistique française (notions fondamentales, phonétique, lexique) Hachette, Paris, 1993
* Chiss J.-L., Filliolet J., Maingueneau D., Linguistique française (Communication, syntaxe poétique), Hachette, Paris, 1992
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek metin incelemesi yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavlarının yanı sıra dönem içindeki ödev dikkate alınmaktadır
Açıklama Bağıl Değerlendirme uygulanmaktadır
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 2 6
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 8 8
Diğer 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 8 8
Toplam İş Yükü 70
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,07
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 3 2 5 0 3 0 0 3 3 0 0 0 0 0 0 0
OK2 3 2 5 3 3 0 0 3 3 0 0 0 0 0 0 0
OK3 4 2 5 5 3 0 0 3 3 0 0 0 0 0 0 0
OK4 4 2 5 5 3 0 0 3 3 0 0 0 0 0 0 0
OK5 4 2 5 5 3 0 0 3 3 0 0 0 0 0 0 0
OK6 3 2 5 0 3 0 0 3 3 0 3 0 0 0 0 0
OK7 3 2 5 0 3 0 0 3 3 0 3 0 0 0 0 0
OK8 5 2 5 4 3 0 0 3 3 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr