1 | Dersin Adı: | DİLBİLİMİ I |
2 | Dersin Kodu: | FRN2305 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. FATMA KAZANOĞLU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
fkazanoglu@uludag.edu.tr 0.224.294 22 44 U.U. Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı Görükle kampusü 16059 Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dinamik bir sistem olarak dil konusunda bilinçlendirmek; dilbilimde temel kavramları ve dilin bileşenlerini tanıtmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Dil bilimin temel kavramlarını, ilkelerini, terimlerini öğrenmek öğrencinin Fransızcanın yapısını anlaması sağlayacak ve Fransizca dil becerilerini geliştirecektir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dilbilim I dersinin dönem program, amaçlarının tanıtımı. Dilbilim nedir? Tanım | |
2 | Dil yetisi (Langage) ve dil (langue), dil (langue) ve sözce (parole) | |
3 | Dil kullanımlarının örneklenmesi (Registres et niveaux de langue) | |
4 | « Cours de Linguistique Générale » ‘den önemli konular : dil ve söz ayrımı, eşsürem ve artsürem | |
5 | Paradigme et syntagme, substance et forme, système et valeur | |
6 | Yapısalcılık ve genel ilkeleri ) | |
7 | Dilsel gösterge ve özellikleri | |
8 | Değerlendirme Dil dışı gösterge (indice, signal, symbole ve icône) | |
9 | Dilsel İletişim :şema ve bileşkeleri | |
10 | Jacobson’a göre dilin işlevleri | |
11 | Dil aileleri | |
12 | Dillerin yapıları bakımından sınflandırlması | |
13 | Dilbilim ve Dil edinimi | |
14 | Dilbilim ve Dil öğretimi, Compétence ve performans.Tüm konuları kapsayan Uygulama |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
* Kıran, Z., A Kıran, Dilbilime Giriş, Seçkin Yay. Ankara, 2001. * Introduction à la Linguistique Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yay., Eskişehir, 1993. * Siouffi, G. Et D. Van Raemdonck, 100 fiches pour comprendre la Linguistique, Bréal, Rosny, 1999. * Vardar B., Dilbilimin temel kavram ve ilkeleri, Multilingual, İstanbul, 1998. * Ducrot O., J.-M. Schaeffer Nouveau Dictionnaire encyclopédique des sciences du langage, Editions du Seuil, 1995 * Chiss J.-L., Filliolet J., Maingueneau D., Linguistique française (notions fondamentales, phonétique, lexique) Hachette, Paris, 1993 * Chiss J.-L., Filliolet J., Maingueneau D., Linguistique française (Communication, syntaxe poétique), Hachette, Paris, 1992 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek metin incelemesi yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavlarının yanı sıra dönem içindeki ödev dikkate alınmaktadır | |
Açıklama | Bağıl Değerlendirme uygulanmaktadır |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 1 | 10 |
Ödevler | 0 | 2 | 6 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 8 | 8 |
Diğer | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 70 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |