Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BÜYÜME-GELİŞME
1 Dersin Adı: BÜYÜME-GELİŞME
2 Dersin Kodu: HEM2220
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Nurcan Özyazıcıoğlu
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Nurcan Özyazıcıoğlu
e-posta:nurcanoz@uludag.edu.tr, tlf:02242942470, 40665,40666
Bursa Uludağ Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, Bursa.
18 Dersin Web Adresi: http://saglikyo.uludag.edu.tr/Dersicerikleri.html
19 Dersin Amacı Öğrencilere çocukluk çağındaki büyüme ve gelişmenin izlenmesi konusunda bilgi ve beceri kazandırmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Büyüme ve gelişmeye ilişkin kavramları öğrenir, uygun teknikler kullanarak sağlıklı çocuğun büyüme ve gelişmesini değerlendirebilme becerisi kazanır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sağlıklı çocuğun gelişimini takip eder;
2 Büyüme ve gelişme bozukluklarını tanır ve erken teşhis eder.;
3 Büyüme-gelişme ile ilgili kuram ve kavramları bilir;
4 Büyüme ve gelişmeye ilişkin sorunlarda hemşirelik yaklaşımlarını bilir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Büyüme ve Gelişmenin Tanımı ve Kavramları • Bedensel, Bilişsel, Motor Gelişim • Gelişimsel Tarama Testleri • Hazırbulunuşluk • Olgunluk
2 Büyüme ve Gelişmede Genel İlkeler • Yön-Sıra Düzeni • Organ ve Sistemlerin Büyümesi • Kültür ve Çevre Farklılıkları
3 Büyüme ve Gelişmenin Izlenmesinde Kullanılan Yöntemler • Kesitsel ve Izlemeli Yöntemler • Persentil Eğrileri
4 Büyüme ve gelişmenin değerlendirilmesinde hemşirenin rolü
5 Büyüme ve Gelişim Kuramları • Freud • Erikson
6 Büyüme ve Gelişim Kuramları • Piaget • Kohlberg
7 Çocukluk Dönemleri • Doğum Öncesi Dönem • Doğum Sonrası Dönem
8 Çocukluk Dönemlerinde Fiziksel Büyüme Ve Ölçümler • Boy Büyümesi • Ağırlık Artışı • Baş Çevresi
9 Çocukluk Dönemlerinde Fiziksel Büyüme ve Ölçümler • Kemik Gelişimi, Fontaneller • Dişlerin Gelişimi
10 Nöromotor Gelişim • Yenidoğanın Nörolojik Muayenesi
11 Nöromotor Gelişim • Çocukluk Dönemlerine Göre Gelişim • Duyu Organlarının Gelişmesi
12 Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler • Prenatal, Postnatal Faktörler • Genetik, Çevre, Beslenme, Irk, Cinsiyet
13 Bilişsel Gelişim ve Zeka
14 Çocuklarda Sık Görülen Psikososyal Sorunlar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1- Yiğit R.(2020). Çocukluk Dönemlerinde Büyüme ve Gelişme.Sistem Ofset, Ankara.
2-Çavuşoğlu H (2020). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği. 1-2 cilt. Sistem Ofset,Ankara.
3-Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B. editörler. (2018). Pediatri Hemşireliği. 2. baskı. Akademisyen Kitabevi.
4- Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2017). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Ankara Nobel Tıp Kitabevi
5. Wong's Nursing Care of Infants and Children, 11th Edition
by Marilyn J. Hockenberry, PhD, RN, PPCNP-BC,FAAN and David Wilson, MS, RN, C, (NIC) 2019.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Çoktan seçmeli test şeklinde bir arasınav ve bir yarıyılsonu sınavı yapılmaktadır.
Açıklama Arasınav ve yarıyıl sonu sınavı yapılmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 4 4
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14
OK1 0 5 0 4 0 5 0 0 0 5 0 4 0 0
OK2 5 2 5 5 5 5 0 5 0 0 5 0 0 0
OK3 5 5 5 4 0 0 3 3 0 5 0 0 0 0
OK4 0 0 5 0 4 5 0 5 3 3 4 4 3 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr