1 | Dersin Adı: | BÜYÜME-GELİŞME |
2 | Dersin Kodu: | HEM2220 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Nurcan Özyazıcıoğlu |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Nurcan Özyazıcıoğlu e-posta:nurcanoz@uludag.edu.tr, tlf:02242942470, 40665,40666 Bursa Uludağ Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, Bursa. |
18 | Dersin Web Adresi: | http://saglikyo.uludag.edu.tr/Dersicerikleri.html |
19 | Dersin Amacı | Öğrencilere çocukluk çağındaki büyüme ve gelişmenin izlenmesi konusunda bilgi ve beceri kazandırmak |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Büyüme ve gelişmeye ilişkin kavramları öğrenir, uygun teknikler kullanarak sağlıklı çocuğun büyüme ve gelişmesini değerlendirebilme becerisi kazanır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Büyüme ve Gelişmenin Tanımı ve Kavramları • Bedensel, Bilişsel, Motor Gelişim • Gelişimsel Tarama Testleri • Hazırbulunuşluk • Olgunluk | |
2 | Büyüme ve Gelişmede Genel İlkeler • Yön-Sıra Düzeni • Organ ve Sistemlerin Büyümesi • Kültür ve Çevre Farklılıkları | |
3 | Büyüme ve Gelişmenin Izlenmesinde Kullanılan Yöntemler • Kesitsel ve Izlemeli Yöntemler • Persentil Eğrileri | |
4 | Büyüme ve gelişmenin değerlendirilmesinde hemşirenin rolü | |
5 | Büyüme ve Gelişim Kuramları • Freud • Erikson | |
6 | Büyüme ve Gelişim Kuramları • Piaget • Kohlberg | |
7 | Çocukluk Dönemleri • Doğum Öncesi Dönem • Doğum Sonrası Dönem | |
8 | Çocukluk Dönemlerinde Fiziksel Büyüme Ve Ölçümler • Boy Büyümesi • Ağırlık Artışı • Baş Çevresi | |
9 | Çocukluk Dönemlerinde Fiziksel Büyüme ve Ölçümler • Kemik Gelişimi, Fontaneller • Dişlerin Gelişimi | |
10 | Nöromotor Gelişim • Yenidoğanın Nörolojik Muayenesi | |
11 | Nöromotor Gelişim • Çocukluk Dönemlerine Göre Gelişim • Duyu Organlarının Gelişmesi | |
12 | Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler • Prenatal, Postnatal Faktörler • Genetik, Çevre, Beslenme, Irk, Cinsiyet | |
13 | Bilişsel Gelişim ve Zeka | |
14 | Çocuklarda Sık Görülen Psikososyal Sorunlar |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1- Yiğit R.(2020). Çocukluk Dönemlerinde Büyüme ve Gelişme.Sistem Ofset, Ankara. 2-Çavuşoğlu H (2020). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği. 1-2 cilt. Sistem Ofset,Ankara. 3-Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B. editörler. (2018). Pediatri Hemşireliği. 2. baskı. Akademisyen Kitabevi. 4- Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2017). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Ankara Nobel Tıp Kitabevi 5. Wong's Nursing Care of Infants and Children, 11th Edition by Marilyn J. Hockenberry, PhD, RN, PPCNP-BC,FAAN and David Wilson, MS, RN, C, (NIC) 2019. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Çoktan seçmeli test şeklinde bir arasınav ve bir yarıyılsonu sınavı yapılmaktadır. | |
Açıklama | Arasınav ve yarıyıl sonu sınavı yapılmaktadır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 4 | 4 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |