1 |
Dersin Adı: |
HALK OYUNLARI |
2 |
Dersin Kodu: |
AE-403 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
4 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
7 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
1 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
- |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Öğr.Gör. A.NAZIM GÜRAK |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
- |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
ngurak@uludag.edu.tr Tel: 0224 2940990 Bursa Uludağ Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü, PK: 16059, Görükle Kampüsü, Nilüfer, Bursa |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilere; Halk oyunları ile ilgili temel beceriler edinebilmek, Halk oyunları ile ilgili koordinasyonu geliştirebilmek, Halk oyunlarını tanıma ve oynamaya istekli olmak, Halk oyunlarında işbirliği yapmak, lidere uymak ve kurallara uyabilmek |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Mesleğe başladıklarında, resmi ve ulusal bayramlarda gösteri gurubu hazırlamalarına yardımcı olur. Öğrencilerin koordinasyonunu geliştirir. |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Türk Halk Oyunları Yörelerini tanıyabilme, |
Türk Halk Oyunları Yöreler uygulamaları |
2 |
Halk oyunları ile ilgili temel beceriler edinebilmek,
|
temel beceri ve kordinasyon çalışması |
3 |
Halk oyunlarını tanıma,
|
temel beceri ve kordinasyon çalışması |
4 |
Liderliği tanımak ve kurallara uyabilmek |
Liderliği tanımak ve kurallara uyabilmek becerisi |
5 |
Zeybek oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi, |
Basamaklamaların uygulaması
|
6 |
Mendil oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi,
|
Basamaklamaların uygulaması
|
7 |
İki yöre ile ilgili koreografi çalışmaları, |
İki yöre ile ilgili koreografi çalışmaları |
8 |
Sahne düzenlemesi, |
Sahne'de koreografi düzenlemesi, |
9 |
Antalya yöresi teke oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi, |
Basamaklamaların uygulaması |
10 |
Burdur yöresi teke oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi,
|
Basamaklamaların uygulaması |
11 |
Burdur yöresi arap oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi,
|
Üç yörenin birleştirilmesi |
12 |
Üç yörenin birleştirilmesi, |
Üç yörenin birleştirilme çalışması |
13 |
Teke oyununun koreografisi ile ilgili çalışmalar, |
Teke oyununun koreografisi ile ilgili çalışmalar |
14 |
Halayların incelenmesi, |
Sahne düzenlemesi |
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Türk Halk Oyunları, Ruhi SU, Kültür Bakanlığı Yayınları, 2000, Ankara, 2. Gelenekten Geleceğe Halkoyunları, Ütopya Yayınevi, 2006, İstanbul. 3- Folklor Kurumu Halk Bilim Dergisi, , cilt.6, 2006, İstanbul 4- Türk Folklorunun Turizm Açısından Değerlendirilmesi Sempozyumu Kitapçığı,Ekim 2000 İst, 5- Türkmen Giyimi, Sabiha TANSUĞ, Ak Yayınları,1985,İstanbul, 6- İnsan ve Oyun, Türker EROĞLU, Milli Folklor Yayınları,1994, Kayseri 7- Bursa Halk Kültürü Sempozyumu Bildiri Kitabı-2, Uludağ Ünv.Yayınları, 2005, Bursa. |
24 |
Değerlendirme |
|