Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
HALK OYUNLARI
1 Dersin Adı: HALK OYUNLARI
2 Dersin Kodu: AE-403
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. A.NAZIM GÜRAK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ngurak@uludag.edu.tr Tel: 0224 2940990
Bursa Uludağ Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü, PK: 16059, Görükle Kampüsü, Nilüfer, Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere; Halk oyunları ile ilgili temel beceriler edinebilmek, Halk oyunları ile ilgili koordinasyonu geliştirebilmek, Halk oyunlarını tanıma ve oynamaya istekli olmak, Halk oyunlarında işbirliği yapmak, lidere uymak ve kurallara uyabilmek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Mesleğe başladıklarında, resmi ve ulusal bayramlarda gösteri gurubu hazırlamalarına yardımcı olur. Öğrencilerin koordinasyonunu geliştirir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türk Halk Oyunları Yörelerini tanıyabilme; ;
2 Ege Yöresi Zeybek Oyununu öğrenebilme;;
3 Trakya Yöresi Karşılama Oyununu öğrenebilme;;
4 Antalya, Burdur Teke Oyunu öğrenebilme;;
5 Çeşitli halayları tanıyabilme ve öğrenebilme;;
6 Artvin oyunları hakkında bilgi ve öğrenebilme;;
7 Ata Barı oyununun hikayesini ve uygulamasını öğrenebilme;;
8 Seymen oyunları hakkında bilgiler ve uygulamasının öğrenilmesi;;
9 Horon tarzı oyunları tanıyıp, öğrenebilme;;
10 Geleneksel ve Stilize halk oyunları hakkında bilgiler edinebilme;;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Türk Halk Oyunları Yörelerini tanıyabilme, Türk Halk Oyunları Yöreler uygulamaları
2 Halk oyunları ile ilgili temel beceriler edinebilmek, temel beceri ve kordinasyon çalışması
3 Halk oyunlarını tanıma, temel beceri ve kordinasyon çalışması
4 Liderliği tanımak ve kurallara uyabilmek Liderliği tanımak ve kurallara uyabilmek becerisi
5 Zeybek oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi, Basamaklamaların uygulaması
6 Mendil oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi, Basamaklamaların uygulaması
7 İki yöre ile ilgili koreografi çalışmaları, İki yöre ile ilgili koreografi çalışmaları
8 Sahne düzenlemesi, Sahne'de koreografi düzenlemesi,
9 Antalya yöresi teke oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi, Basamaklamaların uygulaması
10 Burdur yöresi teke oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi, Basamaklamaların uygulaması
11 Burdur yöresi arap oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi, Üç yörenin birleştirilmesi
12 Üç yörenin birleştirilmesi, Üç yörenin birleştirilme çalışması
13 Teke oyununun koreografisi ile ilgili çalışmalar, Teke oyununun koreografisi ile ilgili çalışmalar
14 Halayların incelenmesi, Sahne düzenlemesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Türk Halk Oyunları, Ruhi SU, Kültür Bakanlığı Yayınları, 2000, Ankara,
2. Gelenekten Geleceğe Halkoyunları, Ütopya Yayınevi, 2006, İstanbul.
3- Folklor Kurumu Halk Bilim Dergisi, , cilt.6, 2006, İstanbul
4- Türk Folklorunun Turizm Açısından Değerlendirilmesi Sempozyumu Kitapçığı,Ekim 2000 İst,
5- Türkmen Giyimi, Sabiha TANSUĞ, Ak Yayınları,1985,İstanbul,
6- İnsan ve Oyun, Türker EROĞLU, Milli Folklor Yayınları,1994, Kayseri
7- Bursa Halk Kültürü Sempozyumu Bildiri Kitabı-2, Uludağ Ünv.Yayınları, 2005, Bursa.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Halk Oyunları dersi, akademik kurul kararları doğrultusunda Bursa Uludağ Üniversitesi Ön Lisans-Lisans Yönetmeliği esas alınarak mutlak/bağıl olarak değerlendirilmektedir.
Açıklama Bu dersin ara sınav, final ve bütünleme sınavları ; Öğretim elemanı tarafından hazırlanan değerlendirme ölçeği ( Halk Oyunları değerlendirme formu ) ile uygulamalı %40 vize, teorik klasik % 60 final değerlendirilir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 1 14
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 5 5
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 5 5
Toplam İş Yükü 99
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,13
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 0 0 0 0 4 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0
OK3 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0
OK5 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4
OK8 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr