1 | Dersin Adı: | Grupla Psikolojiik Danışmanlıkta İleri Uyg. |
2 | Dersin Kodu: | RPD6114 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi ASUMAN YÜKSEL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrenciler, grupla psikolojik danışma kuram ve süreçlerine dayalı olarak kendilerine özgü liderlik tarzıyla en az 12 haftalık bir grupla psikolojik danışma sürecini yönetebileceklerdir |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin tanitimi, derste kullanilacak kaynaklarin açiklanmasi ve dersin yürütülme biçimi, ödev ve sinavlarin içeriği ile ilgili açiklamalar | |
2 | Grupla psikolojik danışmaya ilişkin kuramsal bilgileri uygulamaya dönüştürmeye hazırlanma | |
3 | Grupla psikolojik danışma tekniklerini uygulamada kullanmaya hazırlanma | |
4 | Grupla psikolojik danışma programı hazırlama | |
5 | Grupta çıkan sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirme | |
6 | Grup sürecini kolaylaştırmak, grubu başlatmak ve kapamak: Grup becerilerinin temeli | |
7 | Çalışma Haftası | |
8 | Gerilim ve çatışma ile çalışabilme | |
9 | İletişimde riskler almak: Daha yakın bir gruba doğru | |
10 | Kızgın sandalye tekniği: Bir refleks yaşantısı | |
11 | Kabı harekete geçirmek: Grup etkisini uyarmak | |
12 | Sonlandırma becerileri: Döngüyü tamamlamak | |
13 | Grup liderinin daha ileri düzeyde gelişimi | |
14 | Genel Değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | Chen, M., & Rybak, C. J. (2004). Group leadership skills. United States: Thomson: Brooks/Cole Corey, G. (2008). Theory and practice of group counseling. (7th. Ed.). Pasific Grove: Brooks/Cole. Corey, G., Corey, M. S., Callanan, P., & Russell, J. M. (2004). Group techniques. (3rd. Ed.). Pasific Grove: Brooks/Cole. Corey, M. S., & Corey, G. (2006). Groups: process and practice. (7th. Ed.). Pasific Grove: Brooks/Cole. Carroll, M. R. (2008). Grupla psikolojik danışmanın öğeleri. Kavramlar, ilkeler ve uygulamalar. Çev. Süleyman Doğan, Ilgın Başaran, Mine Aladağ, Barış Yaka. Ankara: Pegem A Akademi. Fehr, S. S. (2000). Grup Terapisine Giriş. Sistem Yayıncılık: İstanbulKolk, C., Vanda, J. (1985). Introduction to Group Counseling and Psychotherapy. Charles E. Merril Publishing Company: London |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 2 | 24 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 6 | 6 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |