Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
Grupla Psikolojiik Danışmanlıkta İleri Uyg.
1 Dersin Adı: Grupla Psikolojiik Danışmanlıkta İleri Uyg.
2 Dersin Kodu: RPD6114
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi ASUMAN YÜKSEL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin sonunda öğrenciler, grupla psikolojik danışma kuram ve süreçlerine dayalı olarak kendilerine özgü liderlik tarzıyla en az 12 haftalık bir grupla psikolojik danışma sürecini yönetebileceklerdir
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Grupla psikolojik danışma sürecinde terapötik koşulları sağlayabilme;
2 Grupla psikolojik danışma sürecinde psikolojik danışma becerilerini uygulayabilme;
3 Grupla psikolojik danışma oturumlarını başlatma ve bitirme ilke ve kurallarını uygulayabilme;
4 Danışana ve soruna uygun psikolojik danışma müdahalesi uygulayabilme;
5 Grupla psikolojik danışma becerilerini gerçek danışanlarla çalışırken uygulayabilme;
6 Grupla psikolojik danışma kuramlarını temele alarak, kendine özgü bir liderlik tarzı geliştirebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tanitimi, derste kullanilacak kaynaklarin açiklanmasi ve dersin yürütülme biçimi, ödev ve sinavlarin içeriği ile ilgili açiklamalar
2 Grupla psikolojik danışmaya ilişkin kuramsal bilgileri uygulamaya dönüştürmeye hazırlanma
3 Grupla psikolojik danışma tekniklerini uygulamada kullanmaya hazırlanma
4 Grupla psikolojik danışma programı hazırlama
5 Grupta çıkan sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirme
6 Grup sürecini kolaylaştırmak, grubu başlatmak ve kapamak: Grup becerilerinin temeli
7 Çalışma Haftası
8 Gerilim ve çatışma ile çalışabilme
9 İletişimde riskler almak: Daha yakın bir gruba doğru
10 Kızgın sandalye tekniği: Bir refleks yaşantısı
11 Kabı harekete geçirmek: Grup etkisini uyarmak
12 Sonlandırma becerileri: Döngüyü tamamlamak
13 Grup liderinin daha ileri düzeyde gelişimi
14 Genel Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Chen, M., & Rybak, C. J. (2004). Group leadership skills. United States: Thomson: Brooks/Cole Corey, G. (2008). Theory and practice of group counseling. (7th. Ed.). Pasific Grove: Brooks/Cole. Corey, G., Corey, M. S., Callanan, P., & Russell, J. M. (2004). Group techniques. (3rd. Ed.). Pasific Grove: Brooks/Cole. Corey, M. S., & Corey, G. (2006). Groups: process and practice. (7th. Ed.). Pasific Grove: Brooks/Cole. Carroll, M. R. (2008). Grupla psikolojik danışmanın öğeleri. Kavramlar, ilkeler ve uygulamalar. Çev. Süleyman Doğan, Ilgın Başaran, Mine Aladağ, Barış Yaka. Ankara: Pegem A Akademi. Fehr, S. S. (2000). Grup Terapisine Giriş. Sistem Yayıncılık: İstanbulKolk, C., Vanda, J. (1985). Introduction to Group Counseling and Psychotherapy. Charles E. Merril Publishing Company: London
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 1 20 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 6 6
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 5 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr