Ders Öğretim Planı
SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
1 |
Dersin Adı: |
SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
2 |
Dersin Kodu: |
SOS5101 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Yüksek Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
5 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. Muammer DEMİREL |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
mdemirel@uludag.edu.tr , +90224 2942270Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü, Bursa. |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Sosyal bilimlerde araştırma yapmanın temel yöntemlerini kazandırma |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Araştırmanın önemini kavrama;
|
2 |
Sosyal alanların özelliklerini öğrenme;
|
3 |
Bilgi kaynaklarını tanıma becerisini sağlama;
|
4 |
Bilgileri sınıflama becerisi sağlama;
|
5 |
Bilgileri eleştirel olarak değerlendirme becerisi kazanma;
|
6 |
Bilimsel eser hazırlama becerisi kazanma;
|
7 |
Eser hazırlarken bölümleri oluşturma bilgisi edinme;
|
8 |
Yeni bilgi oluşturma becerisi kazanma;
|
9 |
Kaynak göstermenin önemini kavrama;
|
10 |
Bilimsel yazı yazma uygulaması becerisi kazanma;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Dersin genel çerçevesinin çizilmesi, kaynakların tanıtılması |
|
2 |
Sosyal bilim alanları ve araştırma yöntemlerinin tanıtımı |
|
3 |
Bilgi ve belge kaynaklarını üzerine araştırma yapmanın temel kuralları |
|
4 |
Elektronik veri tabanlarını kullanma yöntemleri |
|
5 |
Bilgi kaynaklarını sınıflandırma, ana kaynaklar ve ikincil kayaklar |
|
6 |
Not tutma teknikleri |
|
7 |
Bilgi toplama ve bilgileri kritik etme |
|
8 |
Kaynak göstermenin önemi ve yöntemleri |
|
9 |
Bilimsel eserde bölümleri oluşturma |
|
10 |
Bilimsel bir eser yazmada temel ilkeler |
|
11 |
Sosyal alanlarda araştırma uygulamaları |
|
12 |
Sosyal alanlarda araştırma uygulamaları |
|
13 |
Sosyal alanlarda araştırma uygulamaları |
|
14 |
Sosyal alanlarda araştırma uygulamaları |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (7. baskı). Ankara: Seçkin Yayınları. |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
20 |
Kısa Sınav |
5 |
30 |
Ödevler, Performanslar |
2 |
20 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
30 |
Toplam |
9 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
70 |
Finalin BAşarıya Oranı |
30 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
|
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
2 |
28 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
Ödevler, Performanslar |
2 |
5 |
10 |
Projeler |
2 |
6 |
12 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
8 |
8 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü |
|
|
96 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
3,2 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
3 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
OK1
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK2
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK3
|
0
|
0
|
0
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK4
|
0
|
0
|
0
|
3
|
0
|
3
|
0
|
0
|
0
|
OK5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
3
|
0
|
0
|
0
|
OK6
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
OK7
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK8
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK9
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK10
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |