1 | Dersin Adı: | TÜRKİYE-ORTADOĞU İLİŞKİLERİ |
2 | Dersin Kodu: | ULI5116 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. FERHAT PİRİNÇÇİ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Yrd. Doç. Dr. Ferhat Pirinççi Uludağ Üniversitesi İİBF Uluslararası İlişkiler Bölümü 0224 294 10 56 ferhat@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Geçmişten günümüze uluslararası politikada önemini kaybetmeyen aksine bugünün dünyasında herkesin yakından takip ettiği Orta Doğu bölgesine yönelik olarak Türkiye’nin ne gibi politikalar izlediğinin ve geçmişteki politikalarının bugün ne gibi değişiklikler yaşadığının açıklanması amaçlanmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Soğuk Savaş Döneminde Türkiye’nin Orta Doğu ile İlişkilerini Belirleyen Dinamikler | |
2 | 2000’li yıllarda Türkiye’nin Orta Doğu ile İlişkilerinde Yaşanan Dönüşüm | |
3 | Arap Baharı Bağlamında Türk Dış Politikasında Süreklilik ve Değişim | |
4 | Türkiye-İran İlişkilerinin Ekonomipolitik Açıdan Değerlendirilmesi | |
5 | Türk Dış Politikası Açısından İran’ın Nükleer Faaliyetleri | |
6 | Soğuk Savaş Döneminde Türkiye-Suriye İlişkileri | |
7 | 2000’li Yıllarda Türkiye-Suriye İlişkilerinde Yaşanan Dönüşümün Nedenleri | |
8 | Saddam Sonrası Dönemde Türkiye-Irak İlişkileri | |
9 | Türkiye-İsrail İlişkilerini Belirleyen Dinamikler | |
10 | Türkiye-Mısır İlişkileri | |
11 | Türkiye-Körfez Ülkeleri İlişkileri | |
12 | Türkiye-Kuzey Afrika Ülkeleri İlişkileri | |
13 | Türkiye’nin Bölgedeki Diğer Aktörlerle İlişkileri | |
14 | Türkiye’nin Orta Doğu ile İlişkilerinin Ekonomipolitik Analizi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Tayyar Arı, Yükselen Güç: Türkiye - ABD İlişkileri ve Orta Doğu, Bursa: MKM Yayınları, 2010. Tayyar Arı ve Ferhat Pirinççi, "Turkey’s New Foreign Policy towards the Middle East and the Perceptions in Syria and Lebanon" Gazi Akademik Bakış Dergisi, Cilt 4, Sayı 7, Kış 2010, ss. 1-16. ISSN: 1307 – 9778. Tayyar Arı, Geçmişten Günümüze Orta Doğu: Siyaset, Savaş ve Diplomasi, 4. Baskı, Bursa: MKM Yayınları, 2008. Bülent Aras, Ortadoğu ve Türkiye, İstanbul: Q Matris Yayınları, 2003. Tayyar Arı ve Veysel Ayhan, "Basra Körfezi Ülkelerinin Türkiye'nin Orta Doğu'daki Rolüne Bakışı", Orta Doğu Analiz, Sayı 23, Kasım 2010, ss. 7-17. (Veysel Ayhan ile birlikte) Tayyar Arı, Irak, İran, ABD ve Petrol, Güncellenmiş 2. Baskı, İstanbul: Alfa Yay., 2007. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödevler, Performanslar | 2 | 40 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler, Performanslar | 2 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,97 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |