1 | Dersin Adı: | SİYASAL ŞİDDET VE TERÖRİZM |
2 | Dersin Kodu: | ULI5121 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Yrd.Doç.Dr. SEZGİN KAYA |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Çağdaş uluslararası ilişkilerin en temel sorunlarından biri olan ve gerek uluslararası gerekse ulusal güvenlik gündemlerinde hep öncelikli bir konu olarak ele alınan terörizmi, bir siyasal şiddet biçimi olarak anlamaya çalışmak ve özellikle etnik ve dini kökenleri hakkında akademik düzeyde bilgi sahibi olmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Siyasal Şiddetin Kökeni ve Tarihi | |
2 | Siyasal Bir Şiddet Biçimi olarak Terörizm | |
3 | Terörizmin Nedenleri ve Türleri | |
4 | Etniklik ve Etnik Çatışmalar | |
5 | Etnik Terör ve Örnekleri | |
6 | Dini Radikalizm ve Köktencilik | |
7 | Dini Motivasyonlu Terör ve Örnekleri | |
8 | İdeolojik Terör ve Örnekleri | |
9 | Terörizm ve Organize Suçlar | |
10 | Terörizm ve Kitle İmha Silahlarının Yayılması Sorunu | |
11 | Uluslararası İşbirliği ve Terörizmle Savaşın Geleceği | |
12 | Türkiye’nin Terörizmle Mücadelesi | |
13 | ABD’nin Terörizmle Mücadele Stratejisi | |
14 | Terörle Mücadelede Avrupa Perspektifi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Anthony D. Smith, The Ethnic Revival or Ethnic Origins of Nations, Cambridge: Cambridge University, 1981. 2. Charles Tilly, The Politics of Collective Violence, Cambridge: Cambridge University, 2003. 3. E. J. Hobsbawm, Nations and Nationalism since 1780: Programme, Myth, Reality, Cambridge: Cambridge University, 1990. 4. Charles W. Kegley, International Terrorism: Characteristics, Causes, Controls, New York: St. Martin's Press, 1990. 5. Tore Bjørgo, Root Causes of Terrorism: Myths, Reality and Ways Forward, Routledge: 2005. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödevler, Performanslar | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler, Performanslar | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |