1 | Dersin Adı: | 19. YÜZYIL DÜNYA TARİHİ |
2 | Dersin Kodu: | ULI5115 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Barış Özdal |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü Siyasi Tarih Anabilim Dalı 16059 Görükle-BURSA Tel.: 0 224 294 11 65 Fax.: 0 224 294 10 03 e-mail: barisozdal@gmail.com ozdalb@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | http://www.barisozdal.com.tr/ |
19 | Dersin Amacı | Bu derste, Uluslararası İlişkiler Anabilim Dalı Yüksek Lisans Programı öğrencilerine 19. yüzyılın sonuna kadar olan dönemde dünya tarihinin gelişimi hakkında bilgilerin aktarılması amaçlanmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Tarih ve Dünya: Antik ve Orta Çağ’daki Dönüşümler ve Tarih Kavramı | |
2 | 19. yüzyılda Tarih Yazımı | |
3 | Tarih ve Uluslararası İlişkiler Tarihi (Diplomasi Tarihi) | |
4 | 1648 Westphalia Barışı’ndan İtibaren Ulus Devletlerin Oluşum Süreci | |
5 | Amerikan Devrimi | |
6 | Fransız Devrimi ve Napolyon Savaşları | |
7 | Endüstri Devrimi | |
8 | 1815 Viyana Kongresi | |
9 | 1830 ve 1848 Devrimleri | |
10 | Avrupa Emperyalizmi Dönemi | |
11 | Osmanlı İmparatorluğu | |
12 | Rus İmparatorluğu (Çarlığı) | |
13 | Alman ve İtalyan Ulusal Birliği | |
14 | I. Dünya Savaşı Öncesi Bloklaşmalar ve Savaşa Yol Açan Gelişmeler |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
E. Hallett Carr, Tarih Nedir?, İstanbul: İletişim Yayınları, 2006. R. G. Collingwood, Tarih Tasarımı, İstanbul: Ara Yayınları, 1990. Charles Tilly, Avrupa’da Devrimler, 1492-1992, İstanbul: Afa Yayınları, 1990. Oral Sander, Siyasi Tarih İlk Çağlardan 1918’e, Ankara: İmge Yayınları, 1994. Fahir Armaoğlu, 19. Yüzyıl Siyasi Tarihi, Ankara: Türk Tarih Kurumları Yayınları, 2003. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödevler, Performanslar | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler, Performanslar | 0 | 5 | 5 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 91 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,03 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |