Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DÜNYA POLİTİKASINDA ÇİN
1 Dersin Adı: DÜNYA POLİTİKASINDA ÇİN
2 Dersin Kodu: ULI6116
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Ö.GÖKSEL İŞYAR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Derste, yükselen süper güç Çin’in bölgesel ve evrensel dış politikasının değişik boyutlarıyla değerlendirilmesi amaçlanmakta; bu bağlamda Çin’in bu olası rol için yeterli olan ve olmayan özelliklerinin incelenmesine çalışılmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Çin kimlik, kültür ve tarihine ilişkin bilgi edindirmek;
2 Çin devlet yapısı ve örgütlenmesi hakkında bilgi vermek;
3 Çin'in ekonomik ve teknolojik gücü ile askeri ve etnik yapısını değerlendirebilecek bilgi düzeyine ulaşmak;
4 Çin'in yakın çevresiyle ilişkileri, yakın ve uzak bölgelerdeki çıkarları ve bunlara yönelik stratejilerini kavramak;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Çin tarihinin incelenmesi
2 Çin Komünist Partisi’nin gelişimi ve günümüzdeki devletin temel özellikleri
3 Çin’in ekonomik/teknolojik gücünün analizi
4 Çin’in etnik yapısının incelenmesi
5 Çin’in askerî yapısının incelenmesi
6 Çin dış politikasında Avrasya ve Şangay İşbirliği Örgütü
7 Çin dış politikasında Asya-Pasifik
8 Çin-ABD ilişkileri
9 Çin-Japonya ilişkileri
10 Çin ve Güney Asya (Hindistan-Pakistan) ilişkileri
11 Çin ve Güney Doğu Asya ilişkileri
12 Çin-Türkiye ilişkileri
13 Çin-Orta Doğu ilişkileri
14 Çin’in geleceği hakkında genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Kutay Karaca, Güç Olma Stratejisi: Çin, 2008. Barış Adıbelli, Çin’in Avrasya Stratejisi, 2007.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödevler, Performanslar 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler, Performanslar 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 50 50
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr