1 | Dersin Adı: | ULUSLARARASI ENERJİ SORUNLARI ve POLİTİKALARI |
2 | Dersin Kodu: | ULI6112 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. TAYYAR ARI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-mail: atayyar@uludag.edu.tr Tel: 02242941052 Adres: Uludağ Üniversitesi İ.İ.B.F Uluslararası İlişkiler Bölümü |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Uluslararası İlişkilerin temel sorun alanlarından biri olan enerji politikaları konusunda öğrencilere temel bilgilerin verilmesi ayrıca uluslararası enerji sorun alanlarının olduğu bölgelerde, bu sorunların tarihsel süreçte nasıl geliştiği ve ilişkilere nasıl yansıdığına dair temel bilgilerin aktarılmasıdır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Enerji Kaynaklarının Sınıflandırılması | |
2 | Petrolün Enerji Kaynakları Açısından Ayrıcalıklı Konumu | |
3 | Bir Enerji Kaynağı Olarak Doğalgazın Kullanım Oranı ve Doğalgaz Rezervlerinin küresel Dağılımı | |
4 | Alternatif / Yenilenebilir Enerji Kaynakları | |
5 | Nükleer Enerji: Barışçıl Amaçlarla Kullanım ve Nükleer Silahların Yayılması Sorunu | |
6 | Su Kaynakları Üzerinde Yaşanan Mücadele ve Hidropolitik Gündem: Örnek Bir Olay | |
7 | Petrolün Orta Doğu Politikalarındaki Rolü | |
8 | Enerji Nakli Bağlamında Avrasya’da Petrol Boru Hatları Mücadelesi | |
9 | Doğalgaz Boru Hatlarının Siyasi Araç Olarak Kullanılması: Örnek Bir Olay | |
10 | Orta Asya Enerji Kaynakları Üzerinde Yaşanan Rekabetin Ekonomi Politiği | |
11 | 2000’li yıllarda Amerikan Enerji Politikası | |
12 | Enerji Kaynaklarını Çeşitlendirme Politikaları: AB Örneği | |
13 | Türkiye’nin Enerji İhtiyacı ve İthalatının Değerlendirilmesi | |
14 | Enerji Nakil Hatları Açısından Türkiye’nin Stratejik Konumu |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Daniel Yergin, The Prize: The Epic Quest for Oil, Money, & Power, Free Press, 1993. John Calvert, The Arabian Peninsula in the Age of Oil (The Making of the Middle East), Mason Crest Publishers, 2007. Martin T. Pohler (Ed), Russia's Energy Assets: Security and Foreign Policy Issues, New York: Nova SciencePub Inc, 2009. Paula Berinstein, Alternative Energy: Facts, Statistics, and Issues, Oryx Press, 2001. Richard H. K. Vietor, Energy Policy in America since 1945: A Study of Business-Government Relations(Studies in Economic History and Policy: USA in the Twentieth Century), Cambridge University Press,2008. Tayyar Arı, Irak, İran, ABD ve Petrol, Güncellenmiş 2. Baskı, İstanbul: Alfa Yay., 2007. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödevler, Performanslar | 2 | 50 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler, Performanslar | 2 | 20 | 40 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |