Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü Siyasi Tarih Anabilim Dalı 16059 Görükle-BURSA Tel.: 0 224 294 11 65 Fax.: 0 224 294 10 03 e-mail: barisozdal@gmail.com ozdalb@uludag.edu.tr
18
Dersin Web Adresi:
http://www.barisozdal.com.tr/
19
Dersin Amacı
Bu derste, Uluslararası İlişkiler Anabilim Dalı Doktora Programı öğrencilerine uluslararası sistemin 2000’li yıllarda geçirdiği dönüşümler hakkında bilgilerin aktarılması amaçlanmaktadır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Öğrenci, uluslararası sistemin tarihsel gelişimi hakkında bilgi edinir.;
2
Öğrenci, Soğuk Savaş sonrası uluslararası sistemin analizine yönelik teorik çalışmaları öğrenir.;
3
Öğrenci, uluslararası sistemde ABD’nin izlediği politikalar hakkında bilgi edinir.;
4
Öğrenci, uluslararası sistemde Rusya-Çin’in izlediği politikaların gelişimini öğrenir.;
5
Öğrenci, uluslararası sistemde AB’nin izlediği politikaların gelişimini öğrenir.;
6
Öğrenci, uluslararası sistemde güç ve güvenlik algısının değişimi hakkında bilgi edinir.;
7
Öğrenci, Türkiye’nin uluslararası sistemdeki rolü konusunu öğrenir.;
8
Öğrenci, uluslararası sistemde krizler ve çözüm yolları hakkında bilgi edinir;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Uluslararası Sistemin Tarihsel Gelişimi
2
Soğuk Savaş Sonrası Uluslararası Sistem
3
Uluslararası Sisteme Teorik Bakış
4
Uluslararası Sistemde ABD’nin Değişen Rolü ve Önemi
5
Uluslararası Sistemde Rusya Federasyonu’nun Değişen Rolü ve Önemi
6
Uluslararası Sistemde Çin’in Değişen Rolü ve Önemi
7
Uluslararası Sistemde AB’nin Değişen Rolü ve Önemi
8
Uluslararası Sistemde Güç ve Güvenlik Boyutu
9
Uluslararası Sistemde Krizler ve Çözüm Yolları
10
Türkiye’nin Uluslararası Değişen Rolü ve Önemi
11
Avrasya’da Yaşanan Gelişmelerin Analizi
12
Orta Doğu’da Yaşanan Gelişmelerin Analizi
13
Balkanlar’da Yaşanan Gelişmelerin Analizi
14
Uluslararası Sistemin Geleceği
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Gökhan Bacık, Modern Uluslararası Sistem, Ankara: Kaknüs Yayınları, 2005. Hasan Köni, Genel Sistem Teorisi ve Uluslararası Politikadaki Yeri, Ankara: ASAM Yayınları, 2002.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödevler, Performanslar
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
100
Toplam
1
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
0
Finalin BAşarıya Oranı
100
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
2
28
Ödevler, Performanslar
0
5
5
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
30
30
Toplam İş Yükü
91
Toplam İş Yükü / 30 saat
3,03
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU