Ders Öğretim Planı
ENDÜSTRİYEL SÜREÇ TASARIMI
1 |
Dersin Adı: |
ENDÜSTRİYEL SÜREÇ TASARIMI |
2 |
Dersin Kodu: |
END3142 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
3 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
6 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
- |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Yrd.Doç.Dr. BESİM TÜRKER ÖZALP |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
- |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
tozalp@uludag.edu.tr, 0-224-2942090, Endüstri Müh. Bölümü Oda No:302 Görükle Bursa |
18 |
Dersin Web Adresi: |
http://www20.uludag.edu.tr/~tozalp |
19 |
Dersin Amacı |
Süreç temelli organizasyona geçiş ve süreçlerin yeniden tasarımına yönelik metodojileri ve uygulamaları öğretmek. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Bir iş süreci iyileştirme girişimi planlayabilme.;
|
2 |
İyileştirilmesi gereken güncel bir süreci analiz etme ve yeniden tasarlayabilme.;
|
3 |
Bir süreci değiştirmek için gerekli kaynakları sağlayabilme.;
|
4 |
Süreç yönetimi değişim ve bilgi teknolojisi kullanımı oluşturmak ve uygulamak için sistematik bir yaklaşım geliştirebilme.;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Süreç nedir? Süreç yönetimi uygulama nedenleri. |
|
2 |
Sürecin tanımlanması, girdileri çıktıları. |
|
3 |
Süreçlerin sınıflandırılması. |
|
4 |
ISO 9000/2000 Kalite Yönetim Sistem Standardı. |
|
5 |
Süreç iş akış şemaları. |
|
6 |
EFQM İş Mükemmelliği Modeli. |
|
7 |
Süreç iyileştirmenin unsurları. Süreç performansının ölçülmesi. Metrikler. |
|
8 |
Microsoft Visio’ya giriş. İş akış ve işlevsel akış çizelgesi. |
|
9 |
Beyin fırtınası, balık kılçığı yöntemleri. |
|
10 |
Kuruluş şeması, neden sonuç diyagramları. |
|
11 |
Takvim ve tarih cetveli oluşturma, Gannt grafiği ve Pert çizelgeleme yöntemi. |
|
12 |
Kalite fonksiyon yayılımı. |
|
13 |
Değer akış haritalandırma. |
|
14 |
Hata ağacı analizi. |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Dan Madison, “Process Mapping, Process Improvement, and Process Management”, Paton Professional, 2005 |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
25 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
25 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
50 |
Toplam |
3 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
50 |
Finalin BAşarıya Oranı |
50 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
|
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
2 |
28 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
Ödevler |
1 |
6 |
6 |
Projeler |
1 |
25 |
25 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
1,5 |
1,5 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
1,5 |
1,5 |
Toplam İş Yükü |
|
|
90 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
3 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
3 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
PY13
|
PY14
|
PY15
|
PY16
|
PY17
|
PY18
|
PY19
|
PY20
|
PY21
|
PY22
|
PY23
|
PY24
|
OK1
|
3
|
2
|
4
|
3
|
1
|
0
|
0
|
0
|
0
|
2
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OK2
|
3
|
2
|
2
|
3
|
1
|
0
|
0
|
0
|
0
|
2
|
0
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OK3
|
0
|
2
|
3
|
2
|
1
|
0
|
0
|
1
|
0
|
2
|
0
|
4
|
0
|
2
|
0
|
0
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OK4
|
0
|
0
|
0
|
5
|
0
|
2
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
3
|
4
|
0
|
0
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |