Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ENDÜSTRİYEL SÜREÇ TASARIMI
1 Dersin Adı: ENDÜSTRİYEL SÜREÇ TASARIMI
2 Dersin Kodu: END3142
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Yrd.Doç.Dr. BESİM TÜRKER ÖZALP
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: tozalp@uludag.edu.tr, 0-224-2942090, Endüstri Müh. Bölümü Oda No:302 Görükle Bursa
18 Dersin Web Adresi: http://www20.uludag.edu.tr/~tozalp
19 Dersin Amacı Süreç temelli organizasyona geçiş ve süreçlerin yeniden tasarımına yönelik metodojileri ve uygulamaları öğretmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bir iş süreci iyileştirme girişimi planlayabilme.;
2 İyileştirilmesi gereken güncel bir süreci analiz etme ve yeniden tasarlayabilme.;
3 Bir süreci değiştirmek için gerekli kaynakları sağlayabilme.;
4 Süreç yönetimi değişim ve bilgi teknolojisi kullanımı oluşturmak ve uygulamak için sistematik bir yaklaşım geliştirebilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Süreç nedir? Süreç yönetimi uygulama nedenleri.
2 Sürecin tanımlanması, girdileri çıktıları.
3 Süreçlerin sınıflandırılması.
4 ISO 9000/2000 Kalite Yönetim Sistem Standardı.
5 Süreç iş akış şemaları.
6 EFQM İş Mükemmelliği Modeli.
7 Süreç iyileştirmenin unsurları. Süreç performansının ölçülmesi. Metrikler.
8 Microsoft Visio’ya giriş. İş akış ve işlevsel akış çizelgesi.
9 Beyin fırtınası, balık kılçığı yöntemleri.
10 Kuruluş şeması, neden sonuç diyagramları.
11 Takvim ve tarih cetveli oluşturma, Gannt grafiği ve Pert çizelgeleme yöntemi.
12 Kalite fonksiyon yayılımı.
13 Değer akış haritalandırma.
14 Hata ağacı analizi.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Dan Madison, “Process Mapping, Process Improvement, and Process Management”, Paton Professional, 2005
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 25
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 25
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 6 6
Projeler 1 25 25
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1,5 1,5
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1,5 1,5
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16 PY17 PY18 PY19 PY20 PY21 PY22 PY23 PY24
OK1 3 2 4 3 1 0 0 0 0 2 0 4 0 0 0 0
OK2 3 2 2 3 1 0 0 0 0 2 0 3 0 0 0 0
OK3 0 2 3 2 1 0 0 1 0 2 0 4 0 2 0 0
OK4 0 0 0 5 0 2 0 0 0 0 0 0 3 4 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr