1 | Dersin Adı: | ANAYASA HUKUKU |
2 | Dersin Kodu: | KAM1406 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. FERHAT PİRİNÇÇİ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-mail: rcderdiman@uludag.edu.tr Tel: 0224 2941084 Adres: Uludağ Üniversitesi İİBF Kamu Yönetimi Bölümü, Görükle Kampusu16059 Nilüfer/Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Anayasa, anayasal kavram, kurum ve kurallar, ülkemizde 1982 Anayasasından önceki süreç ve 1982 Anayasasına göre Ülkemizin Anayasal düzeni hakkında bilgi edinmek. Anayasaların işlevleri, amaçları, koruduğu değerleri öğrenmek ve böylece bu temel hukuk kurallarına uygun davranmak. Öğrencileri, özel olarak Anayasal bilgileri kullanabilecekleri mesleklerde ölçme ve değerlendirmeye hazırlamak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Anayasa, Anayasa Hukuku, Amacı, Konusu | |
2 | Anayasanın Temel Hukuk Kuralı Olmasının Sonuçları | |
3 | Anayasanın Sahibi: Devlet, Devlet Şekilleri | |
4 | Siyasal Rejimler ve Demokrasi | |
5 | Siyasal Partiler, Seçimler, Seçim İlkeleri ve Seçim Sistemleri | |
6 | Hükûmet Sistemleri | |
7 | Günümüze Kadar Türkiye’de Anayasalar ve Süreç | |
8 | 1982 Anayasası Hakkında Bilgiler ve “Cumhuriyet” | |
9 | 1982 Anayasasına Göre “Cumhuriyet”in Nitelikleri-I | |
10 | 1982 Anayasasına Göre “Cumhuriyet”in Nitelikleri-II | |
11 | 1982 Anayasasında Yasama ve Yapısı | |
12 | TBMM’nin Teşkilâtlanması ve Faaliyetleri | |
13 | 1982 Anayasasında Yürütme ve Yasamayla Karşılıklı İlişkileri | |
14 | 1982 Anayasasında Bağımsız Yargı ve Anayasa Mahkemesi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
A-Ders Kitabı: Ramazan Cengiz Derdiman, Anayasa Hukuku, 2. Baskı, Alfa Aktüel yayınları, Bursa, 2011 B- Referanslar: Attilâ Özer, Anayasa Hukuku (Genel Esaslar), Turhan Kitabevi, Ankara, 2010 Attilâ Özer, Türk Anayasa Hukuku Türklerin Devlet Anlayışı ve Anayasal Yapılanma, Turhan Kitabevi, Ankara, 2012 Kemal Gözler, Anayasa Hukukuna Giriş Genel Esaslar ve Türk Anayasa Hukuku , Ekin Kitabevi yayınları, Bursa, 2011 Ergun Özbudun, Türk Anayasa Hukuku , Yetkin Yayınları, Ankara, 2011 Hasan Tunç, Anayasa Hukukuna Giriş, Nobel Yayınları, 1999 Hasan Tunç-Faruk Bilir-Bülent Yavuz, Türk Anayasa Hukuku, Nobel yayınları, Ankara, 2009. Mustafa Erdoğan, Anayasal Demokrasi, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2010 A. Şeref Gözübüyük, Anayasa Hukuku. Anayasa Metni ve 11. Protokole Göre Hazırlanmış Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi, Turhan Kitabevi, Ankara, 2011. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödevler, Performanslar | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler, Performanslar | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 36 | 36 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 46 | 46 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |