Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İNGİLİZCE I
1 Dersin Adı: İNGİLİZCE I
2 Dersin Kodu: YAD101
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: İngilizce
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Okutman Nihan Özuslu
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Okt. Cüneyt Avşar, Okt. Gönül Uğuralp, Okt. Sedat Korkmaz, Okt. Elif Ertürk, Okt. Fevziye Işık, Okt. Murat Madak. Okt. Nusret Malkoç
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: nihanozuslu@yahoo.com
nihanozuslu@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilere temel gramer yapılarını ilgili konu anlatımları ve egzersizlerin yardımı ile öğretmek ve belirli bir düzeyde İngilizce okuma- anlama- yazma becerilerini geliştirmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Anahtar kelimeler yardımı ile verilen zamanları ayırt etme ve kullanabilme;
2 Farklı zamanlarda olumlu- olumsuz ve soru cümleleri oluşturabilme;
3 Cümledeki karışık ögeleri İngilizce cümle yapısına göre doğru sıralayabilme;
4 Temel konularda diyaloglar oluşturabilme;
5 Yeni kelimeler öğrenebilme;
6 Artan kelime bilgisi ile cümle, paragraf ve metin düzeyinde okuduğunu anlayabilme;
7 İlgili konularda verilen kalıpların yardımıyla paragraf ve metin düzeyinde yazma becerilerinin geliştirebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin ve yabancı dil olarak İngilizcenin tanımı
2 ?m/is/are: “Olmak” fiilinin tüm öznelere göre çekimi, tekil ve çoğul kullanımları
3 İyelik eki ‘s kullanımı
4 Aile üyeleri (anne, baba, kardeş vb.)
5 Geniş Zaman birinci bölüm
6 İş ve meslekler ve bunların tanımları Geniş Zaman ikinci bölüm
7 Genel Tekrar ve Ara sınav
8 “Nerelisin?” sorusu ve cevapları Zaman sıklık zarfları: always, sometimes, never vb.
9 Tekil ve çoğul halleri ile “var” kalıbı: There is ve there are Bu, şu, bunlar ve şunlar işaret sıfatları: This, that, these, those
10 “Nerede yaşıyorsun?” sorusu ve cevapları Oturma odası, mutfak vb. Ev bölümlerinin adları
11 -ebilmek yapısının (can, can't) olumlu ve olumsuz halleri / olumlu, olumsuz cümle yapıları ve sorular
12 Kelime bilgisi ve telaffuz Olmak fiilinin ve -ebilmek yapısının geçmiş zaman haller: was/were, and could/couldn't. Fiyat sormak: How much...?
13 Geçmiş Zaman Fiillerin düzenli ve düzensiz halleri
14 Olmak (TO BE) fiilinin geçmiş zaman halleri: was, were
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1- New Headway Elementary Student’s Book&Workbook Liz and John Soars third edition
2- English for Life Student’s Book&Workbook Tom Hutchinson
3- Essential Grammar In Use Raymond Murphy.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödevler, Performanslar 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler, Performanslar 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 62
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,07
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 1 1 1 1 1 1 1 5 0 0
OK2 1 1 1 1 1 1 1 5 0 0
OK3 1 1 1 1 1 1 1 5 0 0
OK4 1 1 1 1 1 1 1 5 0 0
OK5 1 1 1 1 1 1 1 5 0 0
OK6 1 1 1 1 1 1 1 5 0 0
OK7 1 1 1 1 1 1 1 5 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr