Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KURUMSAL KİMLİK YÖNETİMİ
1 Dersin Adı: KURUMSAL KİMLİK YÖNETİMİ
2 Dersin Kodu: YBS5121
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi FATİH GÜRSES
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilerin günümüz iş hayatında önemli yeri olan kurumsal kimlik ve marka süreçleri hakkında bilgi sahibi olmaları ve marka yaratabilmeleri için gerekli alt yapıyı oluşturmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Ders kurumsal itibar yönetimi, markalaşma stratejileri, kimlik, imaj, kurum hikâyesi çerçevesinde farklı paydaşlara yönelik iletişim çalışmalarını örnek olaylar ile anlatarak iş hayatında marka kimliği oluşturmaları için öğrencilere yardımcı olacaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kurumsal kimliğin bileşenlerini listelemek;
2 Pazar içindeki markaların konumlandırılma stratejilerini yorumlamak;
3 Kurum kimliğine ilişkin sorunları tanımlamak, analiz etmek ve çözümler önerebilmek;
4 İşletmelerin kurumsal felsefeleri ile marka algıları arasındaki bağlantıyı örnekler üzerinde analiz etmek;
5 Kurum kimliği yaratma sürecini kurum kültürü, kurum felsefesi, kurumsal kimlik ve kurumsal görünüm bilgileriyle tartışmak;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş
2 Kurum kimliği nedir? Kurum kimliği oluşturmanın önemi nedir? Kurumsal kimliği oluşturan öğeler nelerdir?
3 Örnek kurumsal kimlik tasarımlarının incelenmesi.
4 Logo tasarımı ve slogan üretim sürecine başlanılması.
5 Yeni medya ve siyaset
6 Kurumsal kimlik tasarım süreci
7 Kurumsal kimlik tasarım süreci
8 Kurumsal kimlik kitapçığı nedir? Örnek kurumsal kimlik kitapçıklarının incelenmesi.
9 Kurumsal kimlik kitapçığında yer alacak ürün standartlarının oluşturulması ve tasarım sürecine başlanılması.
10 Online itibar yönetiminde kriz yönetimi
11 Online itibar yönetiminde kriz yönetimi
12 Eksiklerin giderilmesi ve ön değerlendirme
13 Online İtibar Yönetimi
14 Kurumsal kimlik kitapçığının baskıya hazır hale getirilmesi ve sunumu
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Okay, A. (2013). Kurum Kimliği. Istanbul: Derin Yayınları
Olins, W. (1989), Corporate Identity; How to Make Business Strategy Visible Through Design, Massachusetts: Harvard Businesss School Press
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl Değerlendirme
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 65 65
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 90 90
Toplam İş Yükü 248
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,1
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 2 4 3 2 3 4 3 1 2 1
OK2 3 4 3 2 3 3 4 1 2 1
OK3 4 4 3 3 3 4 3 3 4 4
OK4 4 4 5 3 4 2 3 4 2 5
OK5 3 4 2 3 3 4 3 1 3 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr