1 | Dersin Adı: | HADİS TARİHİ |
2 | Dersin Kodu: | İLA2023 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ABDULLAH KARAHAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Yrd.Doç.Dr. AKIF KÖTEN Doç. Dr. Abdullah Karahan Yrd. Doç. Dr. Mutlu Gül |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Hüseyin Kahraman 0224 243 10 66-60113, U.Ü. İlahiyat Fakültesi |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Hz. Peygamber’den tasnif dönemine kadar geçen süreci hadis tarihi açısından değerlendirmek |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Hadisin menşei, önemi ve tekâmülü. | |
2 | Hadislerin yazılması | |
3 | Hadisin ilk kaynağı sahâbe. | |
4 | Sahabe devrinde hadislerin yayılması | |
5 | Hadis uydurma hareketleri | |
6 | Hadis ilminin teşekkülü ve bunu hazırlayan sebepler. | |
7 | Toplum hayatına genel bir bakış | |
8 | Cerh ve ta’dîl hareketinin doğuşu. | |
9 | Hadislerin değeri üzerindeki münakaşalar | |
10 | Hadisin tedvîn ve tasnîfi | |
11 | Hadisin tedvîn ve tasnîfi | |
12 | Tasnifin altın çağı: III. Hicri Asır | |
13 | Tasnifin altın çağı: III. Hicri Asır | |
14 | Kütüb-i Sitte eserleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | 1. S. Başaran, M. Ali Sönmez, Hadis Usûlü ve Tarihi,Emin Yayınevi, Bursa 2010. 2. Talat, Koçyiğit, Hadis tarihi, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları, Ankara 1988. 3. Talat Koçyiğit, Hadis Istılâhları, Ankara 1985. 4. A. Osman Koçkuzu, Hadis İlimleri ve Hadis Tarihi, İstanbul 1983. 5. Ahmet Yücel, Hadis Tarihi, İstanbul 2011. 6. Yavuz Ünal, Hadisin Doğuş ve Gelişim Tarihine Yeniden Bakış, Samsun 2001. 7. Bünyamin Erul, Sahâbenin Sünnet Anlayışı, Ankara 1999. 8. Zübeyr Sıddıkî, Hadis Edebiyatı Tarihi, İstanbul 1966. 9. M. Yaşar Kandemir, Mevzû Hadisler, Ankara 1991. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |