Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
HADİS TARİHİ
1 Dersin Adı: HADİS TARİHİ
2 Dersin Kodu: İLA2023
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ABDULLAH KARAHAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yrd.Doç.Dr. AKIF KÖTEN
Doç. Dr. Abdullah Karahan
Yrd. Doç. Dr. Mutlu Gül
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Hüseyin Kahraman
0224 243 10 66-60113, U.Ü. İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Hz. Peygamber’den tasnif dönemine kadar geçen süreci hadis tarihi açısından değerlendirmek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Hadisin dindeki konumu ve Kur'ân karşısındaki yerini öğrenip, aradaki ilişkiyi sağlıklı bir şekilde karşılaştırabilme.;
2 Bir ilim olarak hadisin gelişimindeki ilk safhalarını kavrama;
3 Hadis ilminin teşekkül sürecini kavrayıp, karşılaştığı hadisleri bu tarihî süreç içindeki yorum ve yaklaşım farklılıklarını dikkate alarak değerlendirebilme.;
4 Hadis ilminin teşekkül sürecini kavrayıp, karşılaştığı hadisleri bu tarihî süreç içindeki yorum ve yaklaşım farklılıklarını dikkate alarak değerlendirebilme.;
5 Hadislerin nakli esnasında yaşanan problemlerin hadisin güvenilirliğine etkisini kavrayabilme.;
6 Hadis ilminin teşekkülü ettiği sosyal ortamı çeşitli yönlerden öğrenme ve hadis ilmine dair meseleleri bu şartları da göz önünde bulundurarak değerlendirebilme.;
7 Hadisin dindeki konumunu kavrama;
8 Hadis ilminin ilk eserlerinin oluştuğu ortamı öğrenme;
9 İlk hadis eserlerini tanıma;
10 Kütüb-ü Sitte eserlerini tanıma;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Hadisin menşei, önemi ve tekâmülü.
2 Hadislerin yazılması
3 Hadisin ilk kaynağı sahâbe.
4 Sahabe devrinde hadislerin yayılması
5 Hadis uydurma hareketleri
6 Hadis ilminin teşekkülü ve bunu hazırlayan sebepler.
7 Toplum hayatına genel bir bakış
8 Cerh ve ta’dîl hareketinin doğuşu.
9 Hadislerin değeri üzerindeki münakaşalar
10 Hadisin tedvîn ve tasnîfi
11 Hadisin tedvîn ve tasnîfi
12 Tasnifin altın çağı: III. Hicri Asır
13 Tasnifin altın çağı: III. Hicri Asır
14 Kütüb-i Sitte eserleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. S. Başaran, M. Ali Sönmez, Hadis Usûlü ve Tarihi,Emin Yayınevi, Bursa 2010. 2. Talat, Koçyiğit, Hadis tarihi, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları, Ankara 1988. 3. Talat Koçyiğit, Hadis Istılâhları, Ankara 1985. 4. A. Osman Koçkuzu, Hadis İlimleri ve Hadis Tarihi, İstanbul 1983. 5. Ahmet Yücel, Hadis Tarihi, İstanbul 2011. 6. Yavuz Ünal, Hadisin Doğuş ve Gelişim Tarihine Yeniden Bakış, Samsun 2001. 7. Bünyamin Erul, Sahâbenin Sünnet Anlayışı, Ankara 1999. 8. Zübeyr Sıddıkî, Hadis Edebiyatı Tarihi, İstanbul 1966. 9. M. Yaşar Kandemir, Mevzû Hadisler, Ankara 1991.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 4 4
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0
OK3 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0
OK8 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 2 0 0 0 0 4 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr